PDA

View Full Version : Official Mari Belajar Bahasa Jawa



Pages : [1] 2 3

jr.
25-12-2011, 06:12 PM
OFFICIAL THREAD
KHUSUS MEMPELAJARI BAHASA JAWA
[JOGJAKARTA]

Read First:

Sertakan kosakata-kosataka baru dalam post anda
Apabila komentar anda dalam Bahasa Jawa, sertakan juga artinya dalam Bahasa Indonesia
Dilarang berbicara bahasa kotor [dengan sengaja] dan berbau SARA
No junk post
Jadikan thread ini bersih dan berbobot

Bahasa Jawa adalah bahasa yang digunakan penduduk suku bangsa Jawa di Jawa Tengah,Yogyakarta & Jawa Timur. Selain itu, Bahasa Jawa juga digunakan oleh penduduk yang tinggal beberapa daerah lain seperti di Banten terutama kota Serang, kabupaten Serang, kota Cilegon dan kabupaten Tangerang, Jawa Barat khususnya kawasan Pantai utara terbentang dari pesisir utara Karawang, Subang, Indramayu, kota Cirebon dan kabupaten Cirebon.

http://3.bp.blogspot.com/-8MGzevDOFrM/TfiWS0O9FHI/AAAAAAAAAGY/1S1swqlyQRc/s1600/CARAKANPASANGAN02.gif

Contoh

Bahasa Indonesia: "Maaf, saya mau tanya rumah Kak Budi itu, di mana?"
Ngoko kasar: “Eh, aku arep takon, omahé Budi kuwi, nèng*ndi?’
Ngoko alus: “Aku nyuwun pirsa, dalemé mas Budi kuwi, nèng endi?”
Ngoko meninggikan diri sendiri: “Aku kersa ndangu, omahé mas Budi kuwi, nèng ndi?” (ini dianggap salah oleh sebagian besar penutur bahasa Jawa karena menggunakan leksikon krama inggil untuk diri sendiri)
Madya: “Nuwun sèwu, kula ajeng tanglet, griyané mas Budi niku, teng pundi?” (ini krama desa (substandar))
Madya alus: “Nuwun sèwu, kula ajeng tanglet, dalemé mas Budi niku, teng pundi?” (ini juga termasuk krama desa (krama substandar))
Krama andhap: “Nuwun sèwu, dalem badhé nyuwun pirsa, dalemipun mas Budi punika, wonten pundi?” (dalem itu sebenarnya pronomina persona kedua, kagungan dalem 'kepunyaanmu'. Jadi ini termasuk tuturan krama yang salah alias krama desa)
Krama lugu: “Nuwun sewu, kula badhé takèn, griyanipun mas Budi punika, wonten pundi?”
Krama alus “Nuwun sewu, kula badhe nyuwun pirsa, dalemipun mas Budi punika, wonten pundi?”

*nèng adalah bentuk percakapan sehari-hari dan merupakan kependekan dari bentuk baku ana ing yang disingkat menjadi (a)nêng.

INDEX:
» SISTEM BILANGAN
» ISTILAH PERASAAN
» AKSARA JAWA
» FILOSOFI MAKNA
Credit: Bahasa Jawa Wikipedia (http://id.wikipedia.org/wiki/Bahasa_Jawa)

jr.
25-12-2011, 06:22 PM
SISTEM BILANGAN BAHASA JAWA

Bahasa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ngoko
siji loro telu papat lima enem pitu wolu sanga sepuluh

Angka
11 sewelas
12 rolas
13 telulas
14 patbelas
15 limalas
16 nembelas
17 pitulas
18 wolulas
19 sangalas
20 rong puluh
21 selikur
22 rolikur
23 telulikur
24 patlikur
25 selawé
26 nemlikur
30 telung puluh
31 telung puluh siji
32 telung puluh loro
40 patang puluh
41 patang puluh siji
42 patang puluh loro
50 sèket
51 sèket siji
52 sèket loro
60 swidak
61 swidak siji
62 swidak loro
70 pitung puluh
80 wolung puluh
90 sangang puluh
100 satus
101 satus siji
102 satus loro
120 satus rong puluh
121 satus selikur
200 rong atus
500 limang atus
1.000 sèwu
1.001 sèwu siji
1.002 sèwu loro
1.500 sèwu limang atus
1.520 sèwu limang atus rong puluh
1.550 sèwu limang atus sèket
1.551 sèwu limang atus sèket siji
2.000 rong èwu
5.000 limang èwu
10.000 sepuluh èwu
100.000 satus èwu
500.000 limang atus èwu
1.000.000 sayuta
1.562.155 sayuta limang atus swidak loro èwu satus sèket lima

adnanunique
25-12-2011, 06:32 PM
maksudnya bahasa jawa aksen jogjakarta atau gimana sih?

maksude, basa Jawa logat wong jogja opo piye to?

maksud kula, puniku basa Jawi logat tiyang jogja nopo pripun to?

jr.
25-12-2011, 06:35 PM
maksudnya bahasa jawa aksen jogjakarta atau gimana sih?
maksude, basa Jawa logat wong jogja opo piye to?
maksud kula, puniku basa Jawi logat tiyang jogja nopo pripun to?
bhs jawa aksen jogjakarta :malu
nanti dibenahi seiring berjalannya thread

adnanunique
25-12-2011, 06:54 PM
kalo solo sama jogja itu aksennya beda ga sih?

kalo sama semarang banyak bedanya :XD:

oraDonk
25-12-2011, 06:55 PM
aksen jogja "dab"
biasane nggo percakapan sehari2 kanca dewe...
biasa di pake percakapan sehari2 temen seumuran...

jr.
25-12-2011, 06:57 PM
aksen jogja "dab"
biasane nggo percakapan sehari2 kanca dewe
dab itu jogja :???:
klo ngomong jawa sertain jg artinya bang...
kasian yang pengen belajar jawa jd ga ngerti :hoho:

kasih jg kosakata2 baru dong

ridhovilla
25-12-2011, 07:25 PM
cihuy ada tritnya,doa dikabulkan
saya mau belajar disini
aku arep sinaune neng sini (bener gak ya?)

jr.
25-12-2011, 07:40 PM
cihuy ada tritnya,doa dikabulkan
saya mau belajar disini
aku arep sinaune neng sini (bener gak ya?)

Aku arep sinau neng kene :top:

sinaune = belajarnya
kene = sini
kono = situ

Sent from my Galaxy Ace using Tapatalk

ridhovilla
25-12-2011, 08:04 PM
nuwun
saya ngerti apa ya:???:

chipvenom
25-12-2011, 09:00 PM
kalo solo sama jogja itu aksennya beda ga sih?

kalo sama semarang banyak bedanya :XD:
beda kk, :hihi:
awal dijogya aja bingung ma bhasa jawanya :pusing:

tomo_kumvau
25-12-2011, 09:03 PM
kulo tresno karo sampean....:malu:
aku cinta kepadamu -> bner ga sih..:bloon:


:ngacir:

jr.
25-12-2011, 10:25 PM
kulo tresno karo sampean....:malu:
aku cinta kepadamu -> bner ga sih..:bloon:
:ngacir:
gitu bener jg sih...
tapi mungkin
kulo tresno kalih sampeyan

atau aku tresno karo koe

:malu:

jr.
25-12-2011, 11:07 PM
mari mengenal istilah perasaan


benci = benci
getun = kecewa
gerem = geram
gumun = heran
jemu = bosan
kangen = rindu
kaget = kaget
mesak'ke = kasihan
sayang = sayang
seneng = senang
sukak = gembira
welas = simpati

jr.
25-12-2011, 11:37 PM
intermeso,

Bahasa jawa sebenarnya agak sulit dipelajari...karena ada beberapa macam seperti jowo ngoko (bahasa sehari2 atau antar teman) dan juga bahasa kromo (untuk orang yg dihormati atau orang yg lebih tua)..
Tapi disini saya akan coba mengajarkan bahasa jawa ngoko (yg mudah dipelajari) dengan dialek selatan (yogya dan sekitarnya..)
Kita pelajari dulu kata2 yg dipakai sehari2..misal:
ini = iki
itu = itu
saya = aku
kamu= kowe`(huruf e diucapkan seperti pada kata kota Medan)
dengan=karo
makan=mangan
minum=ngombe`
tidur=turu
mau=arep
apa=opo
disana=ning kono
disini=ning kene
dari=seko
lari=mlayu
jalan kaki=mlaku
dimana=ning ngendi
kesana = mrono
kesini = mrene
banyak = akeh
sitik = sedikit
tidur = turu
mandi = adus

Contoh kalimat..
Saya mau makan daging ayam hari ini..
(Aku arep mangan iwak pitik dino iki..)
Saya ingin pergi ke yogya hari ini..
(Aku pengen/arep ning yogya dino iki...)
Kamu habis jalan-jalan dari mana ?
(kowe bar mlaku-mlaku seko ngendi ?)

various source

koneidin
26-12-2011, 12:02 AM
^^^

kui nyonto neng KBJ om.??

itu mencontoh di KBJ om.??

KBJ (Kawruh Basa Jawa)

jr.
26-12-2011, 12:05 AM
^^^
kui nyonto neng KBJ om.??
itu mencontoh di KBJ om.??
KBJ (Kawruh Basa Jawa)

ngga, murni browsing sadja.
kalau mau lengkap bisa saya copaskan dari buku Pepak Boso Jowo jaman SD :hihi:

lumayan kan banyak anak2 jogja pendatang yang roaming klo kita2 gath

Juve1897
26-12-2011, 12:15 AM
Jawa mana nih om? :bloon: Jogja/Solo/Semarang :???:
Ada beberapa perbedaan di Jgj, Solo dan Semarang :hmm:
salah satunya menyebut warung makan kaki 5:
Jogja = Angkringan
Solo = Hik
Semarang = Kucingan
:hoho:

koneidin
26-12-2011, 12:20 AM
ngga, murni browsing sadja.
kalau mau lengkap bisa saya copaskan dari buku Pepak Boso Jowo jaman SD :hihi:

lumayan kan banyak anak2 jogja pendatang yang roaming klo kita2 gath

nah lumayan thu..
tapi mending di sesuaikan ma materi tuk kehidupan sehari hari aja. :hmm:

adnanunique
26-12-2011, 12:24 AM
ngga, murni browsing sadja.
kalau mau lengkap bisa saya copaskan dari buku Pepak Boso Jowo jaman SD :hihi:

lumayan kan banyak anak2 jogja pendatang yang roaming klo kita2 gath

pepak basa jawa :iii:


Jawa mana nih om? :bloon: Jogja/Solo/Semarang :???:
Ada beberapa perbedaan di Jgj, Solo dan Semarang :hmm:
salah satunya menyebut warung makan kaki 5:
Jogja = Angkringan
Solo = Hik
Semarang = Kucingan
:hoho:

aku baru tau kalo hik itu artinya nasi kucing :iii:


btw, disini boleh pake bahasa jawa?

jr.
26-12-2011, 12:30 AM
pepak basa jawa :iii:
aku baru tau kalo hik itu artinya nasi kucing :iii:
btw, disini boleh pake bahasa jawa?
sertakan jg arti dlm bhs indonesia nya...
biar yang laen non jawa bisa ngerti jg.

klo ada tips2 atau kosakata masukin jg ya :hihi:

hKyo89
26-12-2011, 12:42 AM
aku ra iso omong jowo :kecewa:
-> gw ga bs ngomong bahasa jawa



nah, *ngomong* itu bahasa jawa ny ap :lol:

adnanunique
26-12-2011, 12:43 AM
aku ra iso ngomong boso jowo :kecewa:
-> gw ga bs ngomong bahasa jawa



nah, *ngomong* itu bahasa jawa ny ap :lol:

kalo bahasa ngoko (bahasa sehari2, antar temen) tetep kok...

cuman kalo mau pake bahasa krama (sopan) musti beda lagi :hihi:

jr.
26-12-2011, 12:44 AM
aku ra iso omong jowo :kecewa:
-> gw ga bs ngomong bahasa jawa
nah, *ngomong* itu bahasa jawa ny ap :lol:
lha itu dah bener :swt:
omong = ngomong
ngendika = ngomong juga tapi lebih halus

Juve1897
26-12-2011, 12:51 AM
kalo bahasa ngoko (bahasa sehari2, antar temen) tetep kok...

cuman kalo mau pake bahasa krama (sopan) musti beda lagi :hihi:

Aku aja yang orang jawa klo bahasa krama inggil kadang salah :keringat:

Om kopet mau tanya? :bloon:
kalo bahasa jawa listrik PLN mati, di Solo = oglangan, di Semarang = Mati pusat terus di Jgj apa? :???:

shinigamidika
26-12-2011, 03:52 AM
sugeng ndalu para sederek...
selamat pagi semuanya
:bloon: mungkin salah penulisannya :malu:

Juve1897
26-12-2011, 06:25 AM
sugeng ndalu para sederek...
selamat pagi semuanya
:bloon: mungkin salah penulisannya :malu:

Sugeng Enjang = selamat pagi
Sugeng siang = selamat siang
Sugeng sonten = selamat sore
Sugeng Ndalu = selamat malam

:cerutu:

strizki
26-12-2011, 08:14 AM
mas, kulo ajenge tanglet..

bahasa kramanipun "lali" niku punika? kulo kesupen..
:maaf:

ridhovilla
26-12-2011, 08:52 AM
mas, kulo ajenge tanglet..

bahasa kramanipun "lali" niku punika? kulo kesupen..
:maaf:

translatenya plis :malu

Sugeng Enjang = selamat pagi
Sugeng siang = selamat siang
Sugeng sonten = selamat sore
Sugeng Ndalu = selamat malam
ini yang halus apa yg kasar ya?

strizki
26-12-2011, 08:57 AM
translatenya plis :malu

kak saia mau bertanya..
Bahasa kramanya "lupa" itu apa? saya lupa..
:lol::lol::lol::lol::lol:

Sugeng Enjang = selamat pagi
Sugeng siang = selamat siang
Sugeng sonten = selamat sore
Sugeng Ndalu = selamat malam
ini yang halus apa yg kasar ya?
itu bahasa yang biasa aku pakai buat ngomong sama orang tua / yang lebih tua

jr.
26-12-2011, 08:58 AM
translatenya plis :malu

Sugeng Enjang = selamat pagi
Sugeng siang = selamat siang
Sugeng sonten = selamat sore
Sugeng Ndalu = selamat malam
ini yang halus apa yg kasar ya?

itu strizki bilang, mas saya mau tanya. bahasa halus nya "lupa" itu apa? saya lupa. :lol: :lol:
lali = lupa
kesupen = lupa [jawa halus]

yang sugen siang sugeng ndalu itu jawa halus semua :hehe:

Juve1897
26-12-2011, 09:00 AM
itu strizki bilang, mas saya mau tanya. bahasa halus nya "lupa" itu apa? saya lupa. :lol: :lol:
lali = lupa
kesupen = lupa [jawa halus]

yang sugen siang sugeng ndalu itu jawa halus semua :hehe:

Ajeng kula jawab malah sampun dijawab kang mas kopet riyen, geh empun? :hmm:
mau saya jawab malah dijawab mas kopet dulu, ya sudahlah.

oraDonk
26-12-2011, 09:04 AM
mas, kulo ajenge tanglet..

bahasa kramanipun "lali" niku punika? kulo kesupen..
:maaf:
menyesatkan :haha:

translatenya plis :malu

Sugeng Enjang = selamat pagi
Sugeng siang = selamat siang
Sugeng sonten = selamat sore
Sugeng Ndalu = selamat malam
ini yang halus apa yg kasar ya?

itu yg halus :malu

strizki
26-12-2011, 09:08 AM
menyesatkan :haha:

plesetanku waktu kecil waktu nggoda almarhum embahku..
:lol:

gin_chan
26-12-2011, 09:41 AM
Ada trit kayak gini juga yah ternyata :haha:
Sedikit nambahin, "puniko" (yaitu) dibacanya "meniko", emang ada beberapa kata yang tulisan dan pengucapannya beda tapi saia lupa...

Dalam Boso Jowo itu ada tiga tingkat bahasa:
Ngoko: Bahasa Jawa kasar, dipakai ke sesama teman atau ke yang lebih muda
Kromo: Bahasa sopan, dipakai untuk berbicara ke yang lebih tua (nggak beda jauh jarak umurnya) atau ke yang lebih muda tapi kita kormati, atau juga baru pertama kali bertemu.
Kromo inggil: ini adalah Bahasa Jawa yang paling sopan, biasa dipakai ke orangtua, nenek, kakek, paman, bibi, de-el-el yang jauh lebih tua daripada kita atau yang sangat kita hormati.

Contohnya:
Tidur
Ngoko: turu, Kromo: sare, Kromo inggil: nendra

Makan
Ngoko: mangan/maem, Kromo: nedha, Kromo inggil: dhahar

Tambahan lagi, struktur kata juga nggak boleh salah...
Contoh kalimat yang salah:
Kulo badhe dhahar. (Saya mau makan.)
Kenapa salah? Karena kita nggak boleh meninggikan diri sendiri, kita nggak boleh memakai kromo inggil ke diri kita sendiri, yang benar adalah:
Aku arep maem (ngoko)/ Kulo ajeng nedha (kromo) >> CMIIW

Terus kita juga nggak boleh memakai kromo inggil untuk keluarga kita, misal:
(Salah) Ibu nembe kondor saking peken. (Ibu baru pulang dari pasar)
(Benar) Ibu nembe wangsul saking peken.

Adab kesopanan sangat diberlakukan di Jogja, dan jangan sekali-kali memakai boso ngoko ke orang tua yang baru pertama kita temui, pernah saia lihat di salah satu program di tipi swasta ada artis yang sok2 tau pake Boso Jowo tapi dia ngomongnya ngoko padahal ke nenek-nenek... Nggak sopan itu...

strizki
26-12-2011, 09:46 AM
Contohnya:
Tidur
Ngoko: turu, Kromo: sare, Kromo inggil: nendra

Makan
Ngoko: mangan, Kromo: nedhi, Kromo inggil: dhahar
nedhi = minta / meminta
nedha = makan

jr.
26-12-2011, 09:48 AM
nedhi/nedha itu artinya sama2 makan.
tapi yang banyak dipakai itu nedha.

misal:

dalem nedha = saya makan
ibu dhahar = ibu makan

gin_chan
26-12-2011, 09:54 AM
Kalo seingatku nedhi itu emang lebih sopan dari nedha... :bingung: maaf kalo salah...

Juve1897
26-12-2011, 09:56 AM
bukannya nedhi=nyuwun=minta :???:

ridhovilla
26-12-2011, 09:56 AM
susah ah yang halus,:swt:
turu wae lah :lalala:

jr.
26-12-2011, 09:57 AM
Kalo seingatku nedhi itu emang lebih sopan dari nedha... :bingung: maaf kalo salah...
ngga...nedha yang lebih umum dipake. klo kesetaraan bahasa nedhi nedha ya setingkat. :unyil:

bukannya nedhi=nyuwun=minta :???:
kalau di jogja bukan itu artinya :???:

gin_chan
26-12-2011, 10:04 AM
Sudah saia edit... :iii:
Bahasa Jawa memang susah, saia aja yang orang mBantul asli masih bingung kalo harus make kromo inggil :haha:
Tapi paling nggak harus ngerti boso ngoko dan kromo kalo untuk bergaul sehari-hari...

jr.
26-12-2011, 10:05 AM
susah ah yang halus,:swt:
turu wae lah :lalala:

nanti bakalan diperbanyak kosakata2 sehari2 kok...yang jawa ngoko/kasar :siul:

jangan bosen2 tanya atau cuap2 dimari ya dho :lalala:

shinigamidika
26-12-2011, 10:31 AM
supados mangertos :lalala:
saya tau :lol:

ridhovilla
26-12-2011, 10:39 AM
nanti bakalan diperbanyak kosakata2 sehari2 kok...yang jawa ngoko/kasar :siul:

jangan bosen2 tanya atau cuap2 dimari ya dho :lalala:

oke,ngko(nanti apa ya?) neng kene tak tanya tanya lagi
orak jemu toh koe?

jr.
26-12-2011, 11:13 AM
oke,ngko(nanti apa ya?) neng kene tak tanya tanya lagi
orak jemu toh koe?

Oke, ngko neng kene tak takon2 meneh.
Ora bosen toh koe?

Kaya gitu tuh bhs jawanya :malu
Sent from my Galaxy Ace using Tapatalk

priezt
26-12-2011, 04:44 PM
kulonuwun :maling:

permisi kan artinya, bener ga :???:

jr.
26-12-2011, 04:46 PM
kulonuwun :maling:
permisi kan artinya, bener ga :???:
dateng2 cuma ngomong itu :facepalm:

kulonuwun, sugeng sonten :cerutu:

priezt
26-12-2011, 04:55 PM
dateng2 cuma ngomong itu :facepalm:

kulonuwun, sugeng sonten :cerutu:

:XD:

kalo silakan masuk apa ya :???:

strizki
26-12-2011, 05:01 PM
:XD:

kalo silakan masuk apa ya :???:

monggo pinarak :yahoo:

jr.
26-12-2011, 05:03 PM
:XD:
kalo silakan masuk apa ya :???:
kalo ngoko nya "ayo mlebu" gitu aja udah cukup. nah klo jawa halus nya "monggo mlebet"
itu e nya suaranya sama kaya nyebut enam :siul:

@strizki: monggo pinarak itu silahkan duduk :cambuk2:

tertindas
26-12-2011, 05:04 PM
basa jawane sing bener mung pejwan tok http://www.cute-factor.com/images/smilies/onion_custom/th_0v.gif

gin_chan
26-12-2011, 05:11 PM
@jr: "Monggo pinarak" itu bukannya "Silahkan mampir" yah? :bingung:

Liu_Shen
26-12-2011, 05:13 PM
belajar bahasa Jawa :puyeng:
kalo belajar bahasa Java bisa juga gak ya :malu

jr.
26-12-2011, 05:16 PM
@jr: "Monggo pinarak" itu bukannya "Silahkan mampir" yah? :bingung:
arti sebenernya "silahkan duduk" tapi kebanyakan pemakaian misalnya lagi ada ibu2 jalan gitu, terus ketemu sm orang rumah dijawab aja "monggo pinarak rumiyin" ya memang bisa maksudnya mampir, tp aslinya dipersilahkan duduk dulu...[mampir juga :lol:]

shinigamidika
26-12-2011, 05:50 PM
^
klo "monggo lenggah" artinya apa???

klo "pinarak"= duduk...
Kalimat ini bener gak..
Ibu nembe pinarakan wonten latar...

jr.
26-12-2011, 05:57 PM
^
klo "monggo lenggah" artinya apa???
klo "pinarak"= duduk...
Kalimat ini bener gak..
Ibu nembe pinarakan wonten latar...

meluruskan saja, "pinarak" itu dipakainya buat menawarkan tamu/orang lain untuk duduk.
jadi kalau contoh kalimat mu ya lebih baik nya "ibu nembe lenggah wonten latar"

:XD: kok kebanyakan yang tanya malah orang jawa :swt:

shinigamidika
26-12-2011, 07:25 PM
kan kudu sinau dari suhunya... :sembah:

Juve1897
26-12-2011, 11:59 PM
Sampun dalu, kula badhe tilem riyen geh rencang-rencang sedoyo? :bye:
"sudah malam, saya mau tidur dulu ya teman2"

shinigamidika
27-12-2011, 05:42 AM
sugeng riyadi segala kalepatan kulo nyuwun pangapunten...
"maafkan saya dari semua kesalahan" :maaf:

luphihart
27-12-2011, 06:45 AM
sugeng enjang :hi:, mugi mugi dinten punika dipunparingi keslametan :doa:
selamat pagi :hi:, semoga hari ini diberi keselamatan :doa:

Juve1897
27-12-2011, 07:27 AM
Sugeng enjang sederak sedoyo? :hi:
Selamat pagi teman2 semua :hi:

maaf klo ada yg salah pengucapannya :maaf:

wahyu09
27-12-2011, 08:03 AM
sugeng enjang :hi:, mugi mugi dinten punika dipunparingi keslametan :doa:
selamat pagi :hi:, semoga hari ini diberi keselamatan :doa:

woohhhh.... klonengan ne metu...

hmm... ngatureke selamet kagem mas Kopet ingkang sampun buka Thread Bahasa Jawa, mugi2 amal lan ibadah nipun ketampi dening Gusti Allah...

lo..lo... kok malah nagturke lelayu kie... hehe :hoho: pokoke sukses lah buat thread nya... :idws:

altri
27-12-2011, 12:48 PM
punten mbah :matabelo

izin nongkrong neng kene yak :peluk:

B_A_K_A
27-12-2011, 01:12 PM
nubi mau bertanya arti ini apa ya :sembah:
"aku meh mbok ke'i watu koral baka" :???:

jr.
27-12-2011, 04:36 PM
nubi mau bertanya arti ini apa ya :sembah:
"aku meh mbok ke'i watu koral baka" :???:

"Aku mau dikasih batu coral Boko"
Itu baka maksudnya candi boko?

Sent from my Galaxy Ace using Tapatalk

Juve1897
27-12-2011, 04:39 PM
nubi mau bertanya arti ini apa ya :sembah:
"aku meh mbok ke'i watu koral baka" :???:

Jiiiaaahhh ditakonke ning kene :XD:
Jiiiaaahhh ditanyakan disini :yareyare:

zutara
27-12-2011, 09:11 PM
nuwun sewu.. nderek langkung.. badhe mas kopet alias segawon cemeng.. menopo wonten mriki ?? :cerutu:

shinigamidika
27-12-2011, 09:21 PM
nuwun sewu.. nderek langkung.. badhe mas kopet alias segawon cemeng.. menopo wonten mriki ?? :cerutu:
artinya minta seribu... ikut duapuluhlima... ingin mas kopet alias anj.. anak kusing., kenapa ada disni :garing:

zutara
27-12-2011, 09:23 PM
artinya minta seribu... ikut duapuluhlima... ingin mas kopet alias anj.. anak kusing., kenapa ada disni :garing:

nais.. :cerutu:

Juve1897
27-12-2011, 09:36 PM
nuwun sewu.. nderek langkung.. badhe mas kopet alias segawon cemeng.. menopo wonten mriki ?? :cerutu:

:lol:
segawon cemeng = waung ireng = anjing hitam :lol:

jatiwulung
27-12-2011, 11:24 PM
Aku mulih sik ya.
Kula badhe wangsul rumiyin. :bye:
Aku pulang dulu.

Pas masih sekolah, kadang ketuker yg ini :garing: keliru --> Kula badhe kondur rumiyin.

shinigamidika
28-12-2011, 06:24 AM
enjeng menika jawah sanget...
pagi ini hujan deras :malu:

crank
28-12-2011, 08:21 AM
enjeng menika jawah sanget...
pagi ini hujan deras :malu:

Ralat mas bro "enjeng menika jawah sanget..."-->pagi ini HUJAN BANGET...maksud e piye udan banget kie???

"Enjang meniko jawahipun deres sanget---> pagi ini hujannya deras sekali

Juve1897
28-12-2011, 09:22 AM
enjeng menika jawah sanget...
pagi ini hujan deras :malu:

jiaaahh bahasanya lucu :hoho: tp salut krn udah mau belajar :top:


Sugeng enjang poro sederek IDWS? :peace:

B_A_K_A
28-12-2011, 11:23 AM
"Aku mau dikasih batu coral Boko"
Itu baka maksudnya candi boko?

Sent from my Galaxy Ace using Tapatalk

oh begitu :bloon:


Jiiiaaahhh ditakonke ning kene :XD:
Jiiiaaahhh ditanyakan disini :yareyare:

bukannya situ yg suruh cari tau ke sini :iii:

crank
28-12-2011, 11:52 AM
siang meniko weteng kulo luwe sanget...badhe dahar rumiyin...

siang ini perut laper banget...mo makan dulu

Juve1897
28-12-2011, 12:04 PM
oh begitu :bloon:



bukannya situ yg suruh cari tau ke sini :iii:
hus ojo banter-banter ngomonge :hihi:
kan ningkene ben rame makane kw tak kon takon :hoho:

siang meniko weteng kulo luwe sanget...badhe dahar rumiyin...

siang ini perut laper banget...mo makan dulu

monggo mas, atos-atos geh keselek sendok mangkih. :hoho:

B_A_K_A
28-12-2011, 12:28 PM
hus ojo banter-banter ngomonge :hihi:
kan ningkene ben rame makane kw tak kon takon :hoho:


monggo mas, atos-atos geh keselek sendok mangkih. :hoho:

sertakan translatenya donk :swt:
aku ra ngerti :tega:

Juve1897
28-12-2011, 12:30 PM
sertakan translatenya donk :swt:
aku ra ngerti :tega:
tanya sama tsnya ganz :cerutu:
nah itu bisa bahasa jawa "aku tidak tahu" :lol:

B_A_K_A
28-12-2011, 12:41 PM
tanya sama tsnya ganz :cerutu:
nah itu bisa bahasa jawa "aku tidak tahu" :lol:

bukannya TSnya bilang kalau ngasih post bhsa jawa disertakan artinya :iii:
bhsa jowo yg tau cuma itu aja :XD:

Juve1897
28-12-2011, 12:49 PM
bukannya TSnya bilang kalau ngasih post bhsa jawa disertakan artinya :iii:
bhsa jowo yg tau cuma itu aja :XD:

Makane kerep dolan rene ben biso bohoso jowo(ngoko) :haha:
makannya sering main kesini biar bisa bahasa jawa :haha:

B_A_K_A
28-12-2011, 01:00 PM
Makane kerep dolan rene ben biso bohoso jowo(ngoko) :haha:
makannya sering main kesini biar bisa bahasa jawa :haha:

sip :top:
mohon kerjasamanya :sembah:

ridhovilla
28-12-2011, 01:07 PM
plis ngomongnya yang bahasa sehari hari plis :matebelo:
susah kalau yang halus :keringat:

Juve1897
28-12-2011, 01:08 PM
sip :top:
mohon kerjasamanya :sembah:
geh sami-sami kula geh kalih belajar :cerutu:
ya sama-sama saya juga sambil belajar
wah boto jenengan tambah setunggal gih mas (ngoko alus) :top:
wah bata kamu tambah satu ya mas

B_A_K_A
28-12-2011, 01:22 PM
geh sami-sami kula geh kalih belajar :cerutu:
ya sama-sama saya juga sambil belajar
wah boto jenengan tambah setunggal gih mas (ngoko alus) :top:
wah bata kamu tambah satu ya mas

baru nambah hari ini :hihi:
masih bingung mau ngomong jawanya gimana :lol:

Juve1897
28-12-2011, 01:54 PM
baru nambah hari ini :hihi:
masih bingung mau ngomong jawanya gimana :lol:

Pepatah jawa mengatakan "Alon-alon waton kelakon" = Biar lambat asal selamat (terlaksana) :cerutu:

gin_chan
28-12-2011, 09:57 PM
Saiki awan mbengi kok udan terus yo? Mbendino kudanan terus ki...

Sekarang siang malam kok hujan terus ya? Tiap hari kehujanan terus ini... :sigh:

oraDonk
29-12-2011, 12:14 AM
bar udan-udanan enake mangan njuk langsung turu :tidur:
habis hujan-hujanan enaknya makan terus langsung tidur :tidur:

crank
30-12-2011, 12:18 AM
Poro sederek sedoyo,sakmeniko sampun wayahipun istirohat,sumonggo kito sesarengan tilem sedoyo...

Sodara semua,udah waktunya istirahat(baca : tidur), mari kita semua tidur sama2...

Sent from my LG-P500 using Tapatalk

jatiwulung
31-12-2011, 08:58 PM
:???: Ada yg tahu gimana caranya mengucapkan "Selamat Tahun Baru"?
:iii: Sugeng Taun Anyar? Kayaknya sih bukan gini.

roxxx
31-12-2011, 09:02 PM
wah ijin melu sinau yo mas.....

Juve1897
31-12-2011, 09:05 PM
:???: Ada yg tahu gimana caranya mengucapkan "Selamat Tahun Baru"?
:iii: Sugeng Taun Anyar? Kayaknya sih bukan gini.

“Sugeng Warsa Enggal”. :cerutu:

4rf4
01-01-2012, 09:35 PM
kayaknya kalo ga salah sugeng ambal warsa...

gin_chan
02-01-2012, 07:49 AM
kayaknya kalo ga salah sugeng ambal warsa...

ambal = ulang, berarti sugeng ambal warsa = selamat ulang tahun :bingung: CMIIW *gak pernah tau juga*
Yang jelas kalo selamat tahun baru yah sugeng warsa enggal

Lagi pisan iki omahku kebanjiran... Untung banyune ra mlebu ngomah...
Baru sekali ini rumahku kebanjiran... Untung airnya nggak masuk rumah...

jerukno15
02-01-2012, 01:50 PM
aseemmm lagi mumet malah dikon teko neng kantor

asem baru pusing malah di suruh datang ke kantor

4rf4
21-01-2012, 05:48 PM
sugeng sonten kisanak,
kala wau siang panggenan kulo jawah
sak puniko sampun terang,
oinjih pun tepangaken, nami kulo 4rf4,
kulo tiyang cla-x,
kulo kalebet newbie wonten IDWS,kagem dalem, idws punika salah satunggalipun web site ingkang langkung sae katimbang web site sanesipun,
salam pitepangan kemawon nggih kagem sedoyonipun..


selamat sore kisanak,
tadi siang tempat saya hujan,
sekarang sudah reda,
oiya perkenalkan, nama saya 4rf4,
saya orang cla-x,
saya termasuk newbie di IDWS,bagi saya, idws ini adalah salah satunya web site terbaik dari pada web site lainnya,
salam kenal saja ya, untuk semuanya..:game:

zutara
24-01-2012, 09:43 AM
nuwun sewu.. menika segawon cemeng nderek langkung.. :cerutu:

permisi.. ini orang ganteng numpang lewat.. :cerutu:

4rf4
24-01-2012, 12:52 PM
sak menika, kula nembe nengga wekdhal wangsul saking rapat,
ananging padaran kula luwe,
mbok menawi kula mangke badhe tumbas maem wonten margi.

sekarang, saya baru menunggu waktu pulang dari rapat,
tetapi perut saya lapar,
mungkin nanti saya akan beli makan di jalan.

charikaayu
03-02-2012, 12:33 AM
nuwun sewu.. menika segawon cemeng nderek langkung.. :cerutu:

permisi.. ini orang ganteng numpang lewat.. :cerutu:

nuwun sewu sakderengipun, kula badhe nyuwun pirsa, basa jawinipun orang ganteng niku leres segawon cemeng? amargi, ingkang kula ngertos, segawon niku anjing, cemeng niku anak kucing. lan basa jawinipun orang ganteng niku tiyang bagus.
Kula nyuwun pangapunteng inkang wonten kalepatan.

Mohon maaf sebelumnya, saya mau tanya, bahasa jawanya orang ganteng itu bener segawon cemeng? karena, setau saya, segawon itu artinya anjing (bahasa jawa halus, kalau bahasa jawa yang kasar, sudah biasa terdengar dimana2), cemeng itu artinya anak kucing (dalam bahasa jawa ada penyebutan yang berbeda untuk hewan dan hewan yang masih kecil). Dan bahasa jawanya orang ganteng itu tiyang bagus.
Saya minta maaf kalau ada yang salah

:ogpeace:

shinigamidika
03-02-2012, 05:17 AM
^ bener kok neng segawon -->anjing
cemeng --> anak kucing
orang ganteng --> tiyang bagus

emg om zutara ja yg aneh2..:hihi:

sugeng enjeng,,,

zutara
03-02-2012, 07:05 AM
nuwun sewu sakderengipun, kula badhe nyuwun pirsa, basa jawinipun orang ganteng niku leres segawon cemeng? amargi, ingkang kula ngertos, segawon niku anjing, cemeng niku anak kucing. lan basa jawinipun orang ganteng niku tiyang bagus.
Kula nyuwun pangapunteng inkang wonten kalepatan.

Mohon maaf sebelumnya, saya mau tanya, bahasa jawanya orang ganteng itu bener segawon cemeng? karena, setau saya, segawon itu artinya anjing (bahasa jawa halus, kalau bahasa jawa yang kasar, sudah biasa terdengar dimana2), cemeng itu artinya anak kucing (dalam bahasa jawa ada penyebutan yang berbeda untuk hewan dan hewan yang masih kecil). Dan bahasa jawanya orang ganteng itu tiyang bagus.
Saya minta maaf kalau ada yang salah

:ogpeace:

namung kagem rame² mawon kok.. :cerutu:

cuman buat rame² aja kok.. :cerutu:


^ bener kok neng segawon -->anjing
cemeng --> anak kucing
orang ganteng --> tiyang bagus

emg om zutara ja yg aneh2..:hihi:

sugeng enjeng,,,

hhmm... :cerutu:

hhmm... :cerutu:

putra05
04-02-2012, 07:46 AM
pinyi nyi oho "dab" :iii: --> iki ki opo "mas" :iii: --> ini apa "kak" :iii:

yang di page one.....
kata "dab" memang bahasa jawa yg sudah sering dipakai warga jogja dan sekitarnya untuk percakapan sehari².
tapi,... banyak warga jogja banyak yg belum mengerti apa itu arti "dab" sendiri...
"dab" = "mas" = "kakak"
"dab" sendiri dari bahasa jawa preman tempo dulu yang biasa dipakai untuk percakapan rahasia mereka atau yang biasa disebut (BAHASA JAPEMETHE)
"JAPEMETHE" = "cahe dewe" = "temen kita"
bahasa japemethe ada juga yg menyebut dengan bahasa "walikan" (kebalikan)
"walikan" karna memang bahasa ini bahasa jawa yang di balik menggunakan aksara jawa

contoh dari kiri ke kanan : japemethe --> jawa --> indonesia

dab = mas = kakak
pabu = *** = anjing
hongib = polisi
lodse = ngombe = minum
nyohi = kopi
soco = bojo = pasangan, pacar
pahin = apik = bagus, cantik
sacilad = ********



Rumus : tinggal dibalik, atas diganti bawah, dan bawah ganti atas,... :nikmat:

http://www.indojpg.com/images/224japemethe.png
http://www.indojpg.com/images/926japemethe_2.png

karena hurufnya yang dibolak-balik inilah bahasa ini disebut dengan bahasa walikan alias bahasa kebalikan
walau sebenernya setiap daerah punya bahasa slangnya masing² :peace:

ada yang tau merek kaos oblong khas Jogja, Dagadu? artinya apa coba ?:garing:

http://www.indojpg.com/images/469basa_walikan.jpg
:garing:

segawon ki anak *** :garing:
@dika segawon itu anak anjing :garing:

http://www.indowebster.com/carakan_setup_1.html

leaver
04-02-2012, 08:09 AM
mbok diajari aq boso jowo alus :matabelo:

putra05
04-02-2012, 08:11 AM
mbok diajari aq boso jowo alus :matabelo:

pelajaran sd udah pada lupa ya :iii:

leaver
04-02-2012, 08:13 AM
pelajaran sd udah pada lupa ya :iii:

yo mas, wis lali kabeh....:pusing:

putra05
04-02-2012, 08:20 AM
yo mas, wis lali kabeh....:pusing:

http://kamus.ugm.ac.id/jowo.php mungkin bisa sedikit membantu juga :iii:

khuma_putry
04-02-2012, 08:33 AM
nyuwun pangestu pandaraen sedoyo,

kulo teseh cah alit dan (bahasa jawanya apa) kulo ajeng belajar bahasa jowo romo inggil :iii:

nyuwon bimbingane ngeh :matabelo:

putra05
04-02-2012, 09:06 AM
mari mengenal istilah perasaan
benci = benci
getun = kecewa
gerem = geram
gumun = heran
jemu = bosan
kangen = rindu
kaget = kaget
mesak'ke = kasihan
sayang = sayang
seneng = senang
sukak = gembira
welas = simpati


sengit = benci :oii:


nyuwun pangestu pandaraen sedoyo,

kulo teseh cah alit dan (bahasa jawanya apa) kulo ajeng belajar bahasa jowo romo inggil :iii:

nyuwon bimbingane ngeh :matabelo:

bisa pake (karo = ngoko/bahasa kasar sehari² ) kalih, kalian,(bahasa krama inggil) trus apa lagi ya :iii:

khuma_putry
05-02-2012, 12:22 PM
sengit = benci :oii:



bisa pake (karo = ngoko/bahasa kasar sehari² ) kalih, kalian,(bahasa krama inggil) trus apa lagi ya :iii:

baru inget kalimat kalih :iii:

masih banyak yang perlu dipelajari bahasa jawa kromo :hihi:

==========

jawah jawah gini, enten api2 ireng sae :iii:

hujan-hunajn gini ada minum yang panas-panas bagus ::iii:

charikaayu
05-02-2012, 10:46 PM
pinyi nyi oho "dab" :iii: --> iki ki opo "mas" :iii: --> ini apa "kak" :iii:

yang di page one.....
kata "dab" memang bahasa jawa yg sudah sering dipakai warga jogja dan sekitarnya untuk percakapan sehari².
tapi,... banyak warga jogja banyak yg belum mengerti apa itu arti "dab" sendiri...
"dab" = "mas" = "kakak"
"dab" sendiri dari bahasa jawa preman tempo dulu yang biasa dipakai untuk percakapan rahasia mereka atau yang biasa disebut (BAHASA JAPEMETHE)
"JAPEMETHE" = "cahe dewe" = "temen kita"
bahasa japemethe ada juga yg menyebut dengan bahasa "walikan" (kebalikan)
"walikan" karna memang bahasa ini bahasa jawa yang di balik menggunakan aksara jawa

contoh dari kiri ke kanan : japemethe --> jawa --> indonesia

dab = mas = kakak
pabu = *** = anjing
hongib = polisi
lodse = ngombe = minum
nyohi = kopi
soco = bojo = pasangan, pacar
pahin = apik = bagus, cantik
sacilad = ********



Rumus : tinggal dibalik, atas diganti bawah, dan bawah ganti atas,... :nikmat:

http://www.indojpg.com/images/224japemethe.png
http://www.indojpg.com/images/926japemethe_2.png

karena hurufnya yang dibolak-balik inilah bahasa ini disebut dengan bahasa walikan alias bahasa kebalikan
walau sebenernya setiap daerah punya bahasa slangnya masing² :peace:

ada yang tau merek kaos oblong khas Jogja, Dagadu? artinya apa coba ?:garing:

http://www.indojpg.com/images/469basa_walikan.jpg
:garing:

segawon ki anak *** :garing:
@dika segawon itu anak anjing :garing:

http://www.indowebster.com/carakan_setup_1.html

setau saya ni ya, cuma setau saya (yang dibuktikan kebenarannya oleh nenek saya) bahasa jawanya anak anjing tu kuluk

hehehehe

putra05
06-02-2012, 12:28 AM
setau saya ni ya, cuma setau saya (yang dibuktikan kebenarannya oleh nenek saya) bahasa jawanya anak anjing tu kuluk

hehehehe

http://www.google.co.id/search?client=opera&rls=en&q=kuluk&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

nenek kk mesum berarti :gigit:

malwapatih
06-02-2012, 02:05 PM
baru inget kalimat kalih :iii:

masih banyak yang perlu dipelajari bahasa jawa kromo :hihi:

==========

jawah jawah gini, enten api2 ireng sae :iii:

hujan-hunajn gini ada minum yang panas-panas bagus ::iii:

ingkang leres menurut kulo kados niki
:jawah jawah kados niki, wonten geni2 cemeng sae :belajar:

charikaayu
06-02-2012, 02:07 PM
http://www.google.co.id/search?client=opera&rls=en&q=kuluk&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

nenek kk mesum berarti :gigit:

eh sial, baru tau ada begituan. hahahaha. coba deh ya ntar saya cek di pepak basa jawi :p

Oh ya mau nambahin aja buat yang belum tahu, penyebutan nama hewan (ada beberapa) yang berbeda dengan nama anaknya,
contoh ni:

Monyet: Munyuk, anak monyet: kowe (memiliki penulisan dan penyebutan yang sama pada kowe yang berarti kamu)
Kucing: Kucing, anak kucing: cemeng
sapi: sapi, anak sapi: pedhet
babi: babi, anak babi: genjik
gajah: gajah, anak gajah: bledhug (memiliki penulisan dan penyebutan yang sama pada bledhug yang berarti debu)
cicak: cecak, anak cicak: sawiyah
ayam: pitik, anak ayam: kuthuk
bebek: bebek, anak bebek: meri

itu seinget saya lo ya, mungkin yang lain bisa menambahkan :peace:

malwapatih
06-02-2012, 04:04 PM
itu seinget saya lo ya, mungkin yang lain bisa menambahkan :peace:

kucing sawah ato kucing hutan -> nggarangan
tikus sawah ato tikus got (tikus dengan ukuran tubuh yang besar) -> wirog
capung -> kinjeng
:peace:

khuma_putry
07-02-2012, 02:27 PM
ingkang leres menurut kulo kados niki
:jawah jawah kados niki, wonten geni2 cemeng sae :belajar:

mang untuk geni2 dengan api2 sama tidak :???:

leres n ingkang :???:

jr.
07-02-2012, 02:37 PM
mungkin klo ada yang masih punya buku pepak basa jawi bisa ditulis disini...
soalnya ragam bahasa jawa nya lengkap disana

malwapatih
07-02-2012, 03:31 PM
mang untuk geni2 dengan api2 sama tidak :???:

leres n ingkang :???:
yang dimaksud api tu fire kan...?? :???:
kalo api (fire) tu arti'a geni
cz ada kosakata lain, api2 yang berarti pura2

putra05
07-02-2012, 08:02 PM
yang dimaksud api tu fire kan...?? :???:
kalo api (fire) tu arti'a geni
cz ada kosakata lain, api2 yang berarti pura2

ngunjuk benteran mungkin yang di maksud kk khuma, minum yang panas kan itu :iii:

charikaayu
08-02-2012, 12:36 AM
mang untuk geni2 dengan api2 sama tidak :???:

leres n ingkang :???:

leres itu benar/betul
ingkang itu yang
biasanya digabung menjadi "ingkang leres" yang berarti "yang benar"

geni itu api
kalau yang dimaksud adalah kata panas, itu bahasa jawanya benter (e pertama diucapkan seperti e pada kata sebentar, e kedua diucapkan seperti e pada kata teriyaki). tapi untuk percakapan bahasa jawa sehari-hari, tetap menggunakan kata panas.
Kata benter (panas) juga sering dipakai untuk menyebut istilah penyakit (sakit panas/demam)

crank
08-02-2012, 08:57 AM
sing jenenge boso jowo kie ra kalah ruwet karo boso jepang lan cino...menowo pingin sinau ojo setengah2, yen mung ingin reti neng kene paling mung iso wenehi inf sak cukupe tok...ra iso nganti detil...

kopet : koyone buku pepak boso jawi neng shopping isih akeh pet, nek ra njilih cah SD kae mungkin isih due...nggonu wes ilang je

malwapatih
08-02-2012, 09:26 AM
he'eh bro, kosakatane ki uakeh tenan..
macam2 boso jowo iku ono jowo ngapak, jowo ngoko, jowo kromo, jowo bandhek n so on...
tp sebener'a mudah dipelajari,
bertukar ilmu bahasa doooooooooonnnxxxx......
:sembah:

crank
08-02-2012, 09:34 AM
Ing basa jawa iku ana pirang-pirang basa sing digunakake ing kahanan kang beda. Ing basa iki karepe mangkono iku supaya duwe cara sing beda nalika ngadhepi wong tuwa uga marang wong enom. Kanggo nggampangake sinau basa jawa lan miturut pangecakane ing pasrawungan jaman saiki undha usuk :
1. Basa Ngoko
2. Basa Ngoko Alus
3. Basa Krama
4. Basa Krama Alus
Keterangane :
1. Basa Ngoko
Basa ngoko iku kabeh basane kawujud ngoko kabeh
Tuladha : Ayo melu aku, Rin.
2. Basa Ngoko Alus
Ngoko alus iku basane ngoko kecampran krama inggil tumrap wong sing diajak guneman.
Basa iki digunakake minangka :
• Kanggo guneman karo wong tuwa marang wong enom kang luwih dhuwur drajate
• Kanggo guneman marang wong wong sing statuse luwih dhuwur nanging wis akrab
• Kanggo guneman wong sing wis akrab utawa status sosiale padha nanging isih pengen ngajeni
3. Basa Krama
Basa krama iku tembunge kabeh nganggo krama inggil tumrap wong sing diajak guneman. Ater-ater lan panambange ora dikramakake.
Tuladha : Pitike firas kae dak dole bae! --- Ayame ingkang giras punika kula sadene kemawon!
4. Basa krama alus
Basa krama alus iku basane krama kecampuran krama inggil, nanging basane luwih alus lan ngajeni. Ater-ater lan panambange uga melu dikramakake.
Tuladha : calon bojone Pak Ali tuku jeruk, apel, karo pelem. --- Calon garwanipun Pak Ali mundhut jeram, apel, kaliyan pelem.


ono meneh istilah bagongan...kui biasane kanggo neng njero ning kraton, kui boso ne alus tenan kanggo neng kraton, tapi yo ruwet nganti ra paham koyo piye.wes jarang wong sing nganggo bagongan kecuali sebagian kecil sing neng njero kraton

crank
08-02-2012, 09:59 AM
PARIKAN

* Tegese Parikan

Parikan yaiku unen – unen kang dumadi saka rong ukara. Ukara sepisanan kanggo narik kawigaten, lan ukara kapindho minangka isi.
Parikan iku kaya pantun nanging mung rong larik, parikan migunakake purwakanthi guru swara.

Paugeran utawa pathokane parikan
Cacahing wanda kapisan, kudu padha karo ukara kapindho.
Ukara sing ngarep kanggo bebuka dene ukara sabanjure minangka isi, wos.
Tibaning ukara kang kapisan kudu padha karo ukara sing kapindho.
Parikan bisa dumadi saka rong gatra utawa patang gatra.

* Tuladha parikan

Parikan (4 wanda + 4 wanda) x 2
a. Pitik blorok, manak siji. Jare kapok, malah ndadi
b. Wajik klithik, gula Jawa. Luwih becik, sing prasaja.
c. Nyangking ember, kiwa tengen. Lungguh jejer, tamba kangen.
d. Plesir sore, dina ahad. Naksir kowe, kakeyan ragat.
e. Plesir sore, dina minggu. Naksir kowe ora kewetu.

Parikan (4 wanda + 6 wanda) x 2
Bisa nggender, ora bisa ndemung. Bisa jejer, ora bisa nembung.
Bisa nggambang, ora bisa nyuling. Bisa nyawang, ora bisa nyandhing.
Manuk emprit, menclok godhong tebu. Dadi murid, sing sregep sinau.

Parikan (3 wanda + 5 wanda) x 2
Bayeme, wis kuning – kuning. Ayeme, yen wis nyandhing.
Timune, diiris – iris. Gumune, ora uwis – uwis.
Sirahe, dianguk - anguk. senenge, yen wis kepethuk.

Parikan (4 wanda + 8 wanda) x 2
Klapa sawit, wite dhuwur wohe alit. Isih murid aja seneng keceh dhuwit.
Kembang menur, sinebar den awur – awur. Yen wis makmur, aja lali mring sedulur.
Rujak dhondhong, pantes den wadhahi lodhong. Yen wis condhong, tindakena gotong royong.
Tawon madu, ngisep sari kembang jambu. Aja nesu, yen ditudhuhna luputmu.

Parikan (8 wanda + 8 wanda) x 2
.Gawe cao nangka sabrang, kurang sirup luwih banyu. Aja awatak gumampang, den sengkud nggregut sinau.
Jangan kacang winor kara, kaduk uyah kurang gula. Piwelingku mring pra siswa, aja wedi ing rekasa.
kayu urip ora ngepang, ijo-ijo godhong jati. Uwong urip ora gampang, mula padha ngati-ati

Parikan padinan
Kece, ora enak. Melu kowe ora kepenak
Ngetan, bali ngulon. Tuwas edan, ora klakon.
Peyek diremet – remet. Ngenyek, aja banget – banget.
Pitik walik, jambu wulung. Dilirik, wadul mring kakung
Pitik walik saba kebon. Ketoke cilik jebul babon.
Manuk emprit nucuk pari, dadi murid bukune keri.

Sumber (http://pendekarjawa.wordpress.com/parikan/)

malwapatih
08-02-2012, 11:53 AM
para agan yang merasa berasal dari tanah jawa harus bisa membaca tulisan ini :hehe:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/401482_163092750471692_100003129035596_215343_5772 77303_n.jpg


catatan : huruf "ha" juga bisa dibaca "a"

rumus (http://id.wikipedia.org/wiki/Hanacaraka)

nek njenengan sami seneng, nyuwun pitulung matur nuwun'e njeh, mboten nolak juga nek ajeng diparingi ijo2ne...
hehehehe :hero:

Juve1897
08-02-2012, 12:08 PM
^^^
Aku wes lali kabeh ganz aksara jawane :ohno:

malwapatih
08-02-2012, 01:05 PM
^^^
Aku wes lali kabeh ganz aksara jawane :ohno:

coba tuh rumus'a dibuka, siapa tau jadi inget lagi...
:dandy:
semangat wad melestarikan budaya jawa
:oghero:

charikaayu
08-02-2012, 02:42 PM
para agan yang merasa berasal dari tanah jawa harus bisa membaca tulisan ini :hehe:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/401482_163092750471692_100003129035596_215343_5772 77303_n.jpg


catatan : huruf "ha" juga bisa dibaca "a"

rumus (http://id.wikipedia.org/wiki/Hanacaraka)

nek njenengan sami seneng, nyuwun pitulung matur nuwun'e njeh, mboten nolak juga nek ajeng diparingi ijo2ne...
hehehehe :hero:

Ayo,
Siapa yang bisa baca tulisan ini

bahasa jawanya:

Ayo,
Sinten ingkang bisa raos aksara menika

hahahahhaha.

Seharusnya aksara jawa itu bunyi-bunyiannya pakai bahasa jawa, jadi kaget pas bacanya :peace:

crank
08-02-2012, 02:46 PM
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/401482_163092750471692_100003129035596_215343_5772 77303_n.jpg

"hayo...siapa yang bisa baca tulisan ini"

jr.
08-02-2012, 02:50 PM
dikasih judul dong biar indexing nya enak :gembel:

khuma_putry
09-02-2012, 12:22 PM
yang dimaksud api tu fire kan...?? :???:
kalo api (fire) tu arti'a geni
cz ada kosakata lain, api2 yang berarti pura2

yang d maksud disini merupakan minuman panas ex : kopi, teh atau wedang jahe.

dalam beberapa katagori/tempat kalimat api-api bisa bisa meliputi beberapa makna, tergantung dalam situasinya.

kenapa saya bisa bilang begitu, karen saya pernah mendengar percakapan langsung dari para orang tua waktu ada ngumpul dan mengatakan demikian (api-api)

crank
09-02-2012, 12:29 PM
http://4.bp.blogspot.com/-1CpeBAUxjyA/TZSCl0O4LXI/AAAAAAAAAeg/8sPUtJ-klVU/s320/carakan.png

Nyoh...aq nemu software kanggo translate tulisan latin dadi tulisan jowo...


Translate Boso Jowo - Indowebster.com (http://www.indowebster.com/translate_boso_jowo.html) Date upload: 9-Feb-2012 Size: 1.93 MB

Password file e : cranknudies

wes kui ra tak hide, ben iso do donlot kabeh...

crank
09-02-2012, 12:41 PM
1. http://www.gimonca.com/indonesia/pics/hjawa1.gif
2. http://www.gimonca.com/indonesia/pics/hjawa2.gif
3. http://www.gimonca.com/indonesia/pics/hjawa3.gif

malwapatih
09-02-2012, 01:43 PM
Ayo,
Siapa yang bisa baca tulisan ini

bahasa jawanya:

Ayo,
Sinten ingkang bisa raos aksara menika

hahahahhaha.

Seharusnya aksara jawa itu bunyi-bunyiannya pakai bahasa jawa, jadi kaget pas bacanya :peace:

owh, ngaten njeh...
tek cobi damel tulisan malih
ingkang dowo sekalian njeh,
mugo sami sanged maos
:hehe:



Nyoh...aq nemu software kanggo translate tulisan latin dadi tulisan jowo...

wes kui ra tak hide, ben iso do donlot kabeh...

sampun tek cobi pakde, kolo wingi nyerat jowo'ne manual, :ogohno:
tapi ko kalo nulis e ga pake pepet y??? (http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/426556_2528549663164_1536139784_31765585_179706804 6_n.jpg)



dikasih judul dong biar indexing nya enak :gembel:
dah ada judul'a kan...??? :???:

charikaayu
09-02-2012, 09:30 PM
owh, ngaten njeh...
tek cobi damel tulisan malih
ingkang dowo sekalian njeh,
mugo sami sanged maos
:hehe:
:

boleh boleh, gini-gini saya jago lo aksara jawa :hehe:

crank
10-02-2012, 11:33 PM
http://3.bp.blogspot.com/-jMXP5GDfQy8/TwQrfYXnh4I/AAAAAAAAA7s/RmxrscUSiwM/s200/cinderella+jawa+h-e-r-u.blogspot.com.jpg

Ing sawijineng kerajaan, wonten bocah wadon kang elok parase lan becik atine. Deweke mau urip sareng biyung lan kakang-kakang tirine, amargo wong tuane sampun sedo. Ing griya kasebut deweke terus di dawuhi makaryo beresi gawean kang wonten ing griya. Deweke sabendina di dukani lan di paring mangan naming kaping pisan saben dinane. Kakang-kakange kang olo atine wau nimbali “Cinderella”. Cinderella kang artine bocah wadon kang reget. “ Asma kui pancen pantes kaggo koe!’ ngendika kakang-kakange.



Sawise pirang dino, wonten pengawal kerajaan kang nyebarke serat ulem pesta ing istana. Kabeh wargo dipun diundang. “Asyik….awake dewe arep tindak menyang istana lan dandan kang ayu. Menawi kulo dados putrid raja, biyung musti bungah atine”, ngendikane. Dinten kang ditunggu sampun dugi, kakang tirine Cinderella miwiti dandan karo bungah atine. Cinderella susah sanget amargi mboten angsal tumut kaliyan kakang-kakange ten pesta istana mau. “ Klambi wae sampeyan mboten gadah, nopo sampeyan badhe tindak wonten istana ngengge Klambi koyo kuwi?”, ngendika kakange Cinderella.

Sawise kabeh sampun padha budal tindak Istana, Cinderella banjr bali wonten bilikipun. Deweke banjur nangis kang kenceng sanget amargi atine kang kesel sanget. “ kulo mboten saget tindhak wonten istana amargi klambi kulo reget, nanging kulo pengen tindak…..” Mboten dangu wekdalipun krungu sawijineng suara. “ Cinderella, wes ampun nangis ngonten niku.” Nalika Cinderella noleh, deweke banjur mersani sawijining peri. Peri munika banjur mesem. “Cinderella gawakno kewan tikus sekawan lan kadal kaleh cacahe. “ Sawise kabeh mau dipun kumpulke kaleh Cinderella, Peri gowo kewan-kewan mau ten kebon labu wonten wingking griya. “simsalabim!”kaliyan nebar sihire, banjur ono kadadeyan kang aneh”istimewa”. Tikus-tikus mau dadi jaran, lan kadal-kadal mau banjur dadi tiyang. Ingkang pundatan, Cinderella dados putrid kang elok parase, lan ngagem Busana kang becik sanget.

http://4.bp.blogspot.com/-J78ThZUtJL4/TwQqsGsoHDI/AAAAAAAAA7U/etzG2OAlDaA/s320/cinderella+h-e-r-u.blogspot.com2.jpg
Amargi saking bungahe, Cinderella joget muter-muter karo sepatu kacane koyo kupu-kupu. Peri ngendika, “ Cinderella, Pengaruh sihir iki badhe ilang sawise jam kalehwelas dalu. Amargi kuwi, Baliyo saderenge tengah wengi.”inggih, wangsule Cinderella. Kreta jaran emas banjur langsung mangkat wonten istana. Nalika mlebet, sedanten tiyang ing jero istana mau padha ningali Cinderella. Sedanthen kesemsem dumatheng Cinderella kang elok. “ elok pisan putri menika! Putrid saking pundhi ?” tanglet kabeh poro tamu ing jero istana. Akhire Pangeran banjur nyamperi Cinderella.”Putri kang elok, Sudikah kiranya putri jejogetan kaleh kulo?” ngendikane. “ inggih…., “ ngendikane Cinderella kaliyan maringke tangane lan mesem. Pangeran lan Cinderella banjur jejogetan. Biyung lan kakang-kakang tirine Cinderella seng wonten jero istana menika mboten nyangka menawi Putri kang elok parase menika mboten liya Cinderella.


Pangeran terus jejogetan kaliyan Cinderella.”Tiyang koyo sampeyan niki ingkang kula kasemsemake,” ngendikane Pangeran. Amargi saking bungahe, Cinderella sampe kesupen kaliyan wekdalipun. Wekdal sampun tengah dalu.” Pangapunten Pangeran, kulo kudu wangsul sak menika…,”. Cinderella banjur mlayu ninggalke pesta ing istana. Wonten tangah dalan, sepatune ucul sebelah, nanging Cinderella mboten gatek’aken, deweke nekat mlayu. Pangeran nguber Cinderella nanging cilakane mboten ketemu kaliyan Cinderella, Pangeran namun nemok’ake sepatu kacane Cinderella. Sakwise pangeran nemu sepatu kolowau, pangeran banjur janji nek dewek’e arep madhosi putrid kang anggadahi sepatu kaca seng sebelahipun mbanjur di dadose garwonipun.

Dinten sak lajengipun, para pengawal ingkang diutus pangeran tindak wonten griya-griya para wargane ingkang anggadah putri kang due maksud madose putrid kang anggadahi sepatu kaca punika. Akhiripun para pengawal wau dugi wnten griyane Cinderella,.”Kulo madosi putri kang sikile cocok kaliyan sepatu punika,” ngendika pengawal. Kakang-kakange Cinderella nyobo sepatu kuwi, nanging sikile pado gegeden. Kakang-kakange Cinderella mekso sikile di lebok’ake neng sepatu kaca ampe tatu. Ing wekdal iku, pengawal mersani Cinderella.”hae…koe, cobo sepatu kaca iki,” ngendikane. Biyung lan kakang-kakang tirine banjur nesu, “mboten mbade cocok sepatu iku karo Cinderella!”. Cinderella langsung julurke sikile. Akhire sepatu kasebut pancen cocok marang sikile Cinderella.”Ah! Kowe putrid iku,” tandas pengawale pangeran.”Cinderella, selamet…,” Cinderella noleh ten wingking, peri sampun ngadek ten wingkingipun.”wiwit sakmenika uripo seng seneng kaliyan pangeran. Sim salabim!,” ngendikane.

http://3.bp.blogspot.com/-E8K8IzYLMU4/TwQq-w9r7EI/AAAAAAAAA7g/MUIiXW95TVg/s320/cinderella+h-e-r-u.blogspot.com.jpg
Sak wise peri maos mantranipun, Cinderella dados putrid kang nganggo klambi pengantin. Cinderella di derekaken kaliyan tikus-tikus lan manuk seng dados rencangipun. Sak wise Cinderella dugi wonten istana, pangeran nyambut karo mesem saking bungahe. Akhire…Cinderella rabi lan dados garwane Pangeran.


Putri Cinderella kang elok parase lan becik atine wau ora due dendam kaliyan biyung lan kakang-kakang tirine, malah podo di ampuni lan di ajak ing istana. Pangeran Lan Putri Cinderella akhire, Urip mulyo……


Demikianlah Kisah Cinderella pada zaman dahulu kala yang diakhir cerita cinderella hidup bahagia bersama sang pangeran selama-lamanya.....

crank
10-02-2012, 11:49 PM
Nyoh kie ono kamus boso jowo --> indonesia...
lumayan kanggo nerjemahke menowo rung patio iso...

KamusJawa - Indowebster.com (http://www.indowebster.com/kamusjawa.html) Date upload: 10-Feb-2012 Size: 614.65 KB

koyo biasane ra tak hide...tinggal comot...mung cilik file e...:ogrokok:

zutara
11-02-2012, 01:25 PM
nek krikil : keri² neng sikil..

lha nek kripik.. keri² neng ??

:cerutu:

crank
11-02-2012, 05:34 PM
nek krikil : keri² neng sikil..

lha nek kripik.. keri² neng ??

:cerutu:

Cocote

charikaayu
11-02-2012, 11:45 PM
nek krikil : keri² neng sikil..

lha nek kripik.. keri² neng ??

:cerutu:

pikir :hehe:

wahyu09
12-02-2012, 07:55 PM
nek krikil : keri² neng sikil..

lha nek kripik.. keri² neng ??

:cerutu:

Wah Om ayun kie...sshhh...

malwapatih
13-02-2012, 08:37 PM
boleh boleh, gini-gini saya jago lo aksara jawa :hehe:
tek nyusun ceritane rumiyin njeh....

nek krikil : keri² neng sikil..

lha nek kripik.. keri² neng ??

:cerutu:
wahahahahaha
manstabz :oghoho:

shinigamidika
13-02-2012, 09:06 PM
sakmeniko jam pinten gih ???

skrang jam berpa ???

malwapatih
14-02-2012, 06:59 PM
sakmeniko jam pinten gih ???

skrang jam berpa ???
jam enem:séket sanga ndalu
(pukul 6:59 malam)

zutara
15-02-2012, 07:26 AM
Cocote

mosok keri ng cocote ?? :cerutu:


pikir :hehe:

rodo masuk iki jawabane.. :cerutu:


Wah Om ayun kie...sshhh...

ganteng to ?? :cerutu:

malwapatih
15-02-2012, 10:59 AM
mosok keri ng cocote ?? :cerutu:



berarti iku kurang vitamin C, (Cip*k) :hehe:

chedczar
17-02-2012, 11:05 PM
Sugeng ndalu para sederek

aku arep blajar boso jowo :) bener gk ya

zutara
18-02-2012, 07:11 AM
Sugeng ndalu para sederek

aku arep blajar boso jowo :) bener gk ya

kalo bahasa jawa kasar bener.. kalo bahasa jawa alusnya : kulo badhe sinau boso jawi.. :cerutu:

malwapatih
20-02-2012, 11:16 AM
Sugeng ndalu para sederek

aku arep blajar boso jowo :) bener gk ya

njeh mriki, tek tampi nek njenengan ajeng sinau boso jowo,
wonten ingkang badhe tangletaken....?????

zutara
20-02-2012, 12:58 PM
njeh mriki, tek tampi nek njenengan ajeng sinau boso jowo,
wonten ingkang badhe *** tangletaken....?????

kalo mau bener2 halus.. diganti dengan yg di bawah dan sesuaikan warnanya.. :cerutu:

kulo

menawi

badhe

*** bisa di tambahkan dipun

Bayjingan
20-02-2012, 01:15 PM
Susu didumuk-dumuk ra keri kebangeten :elegan:

melanos
04-03-2012, 09:56 AM
sugeng siang mas- mas lan mbak-mbak.

kula tasih anyar. nderek langkung

zutara
04-03-2012, 11:10 AM
sugeng siang mas- mas lan mbak-mbak.

kula tasih anyar. nderek langkung

di ganti enggal biar serasi ma kata² yg lain.. :cerutu:

kata enggal juga bisa berarti cepat..

contoh :
gerah napa mas ?? mugi² enggal dhangan njeh..
sakit apa mas ?? semoga cepat sembuh ya..
-------------------------------------------------

btw, met gabung gan.. :cerutu:

malwapatih
12-03-2012, 03:47 PM
kalo mau bener2 halus.. diganti dengan yg di bawah dan sesuaikan warnanya.. :cerutu:

kulo

menawi

badhe

*** bisa di tambahkan dipun

thanks master... :belajar:

ane kadang kebalik2 antara yang kromo n ngoko, cz dulu belajar'a kaga serius, :hehe:

sting14
12-03-2012, 03:49 PM
niki thread'e damel sinau bahasa jowo mas :???:

kulo wong medunten mboten saget boso jowo..

njaluk tulung diajari :matabelo:

zutara
12-03-2012, 07:09 PM
thanks master... :belajar: ane kadang kebalik2 antara yang kromo n ngoko, cz dulu belajar'a kaga serius, :hehe: haduwh, jangan panggil master.. belom pinter kok saya.. :cerutu: disini kita sama² belajar bro.. :cerutu:
niki thread'e damel sinau bahasa jowo mas :???: kulo wong medunten mboten saget boso jowo.. njaluk tulung diajari :matabelo: injeh mas.. leres sanget.. monggo sareng² ngangsu kawruh boso jawi mas.. :cerutu: nami daerah ampun di basakke mekaten mas.. malah damel bingung tiyang sanes.. lan ketingal "lucu" :cerutu: contonipun : asli kulo saking boyolali, mosok dados : asli kulo saking bajulkesupen.. :cerutu: =========== iya mas, betul sekali, ayo bareng² belajar bahasa jawa. nama daerah jangan di "translate"gitu mas, malaah bikin bingung orang laen, dan kliatan lucu. [bagian contoh gk usah di translate yah.. udah paham kan..] :cerutu:

sting14
13-03-2012, 04:48 PM
haduwh, jangan panggil master.. belom pinter kok saya.. :cerutu: disini kita sama² belajar bro.. :cerutu: injeh mas.. leres sanget.. monggo sareng² ngangsu kawruh boso jawi mas.. :cerutu: nami daerah ampun di basakke mekaten mas.. malah damel bingung tiyang sanes.. lan ketingal "lucu" :cerutu: contonipun : asli kulo saking boyolali, mosok dados : asli kulo saking bajulkesupen.. :cerutu: =========== iya mas, betul sekali, ayo bareng² belajar bahasa jawa. nama daerah jangan di "translate"gitu mas, malaah bikin bingung orang laen, dan kliatan lucu. [bagian contoh gk usah di translate yah.. udah paham kan..] :cerutu:

soale ten daerah kulonan di translate ngoten mas :iii:

zutara
14-03-2012, 07:44 AM
soale ten daerah kulonan di translate ngoten mas :iii: owh, mekaten njeh.. kula njeh taksih bingung, trit niki ngagem "mahzab" basa jawi daerah pundi.. kula namung ngagem basa jogja mas.. :cerutu:

sheilva
16-03-2012, 12:19 AM
Permisi, pendatang numpang lewat ..
Kulonuwun, bocah anyar numpang luwat ...
Nyuwun sewu, tiang enggal nderek langkung...

zutara
16-03-2012, 08:28 AM
Permisi, pendatang numpang lewat ..
Kulonuwun, bocah anyar numpang luwat ...
Nyuwun sewu, tiang enggal nderek langkung...

monggo.. menika mbak menapa mas njeh ?? :cerutu:

silahkan.. ini mbak apa mas ya ?? :cerutu:

vinzlicious
22-03-2012, 05:39 PM
sugeng sonten. kepareng matur, kulo tiyang Jogja lan tasih alit anggenipun tumut IDWS. wontenipun thread kados mekaten kulo sarujuk sanget. amargi lare2 Jogja samenika pun sekedhik ingkang saged ngendika boso jawi:ogmatabelo:. salam.

selamat sore. mohon perhatian, saya orang Jogja dan masih kecil di komunitas IDWS. ada thread semacam ini sangat saya dukung. karena anak2 Jogja sekarang sudah sedikit yang bisa berbahasa jawa.

salam

zutara
22-03-2012, 05:55 PM
sugeng sonten. kepareng matur, kulo tiyang Jogja lan tasih alit anggenipun tumut IDWS. wontenipun thread kados mekaten kulo sarujuk sanget. amargi lare2 Jogja samenika pun sekedhik ingkang saged ngendika boso jawi:ogmatabelo:. salam.

selamat sore. mohon perhatian, saya orang Jogja dan masih kecil di komunitas IDWS. ada thread semacam ini sangat saya dukung. karena anak2 Jogja sekarang sudah sedikit yang bisa berbahasa jawa.

salam

monggo mas.. mbenjang menawi wonten acara "kumpul" tumut mawon mas.. dados guru boso jawi.. :hmm:

:cerutu:

vinzlicious
23-03-2012, 10:45 AM
monggo mas.. mbenjang menawi wonten acara "kumpul" tumut mawon mas.. dados guru boso jawi.. :hmm:

:cerutu:

wadoh...yen dados guru nggih mboten saged,wong kulo ngendika mawon slenca-slenco ngaten kok hehe

jenglotbae
23-03-2012, 11:17 AM
wuih ada tempat beginian :ogtop:
aku ra mudeng boso kromo ne :voodoo:
seng kasar ae iso :hihi:
maklum pendatang neng ngayogyokarto. mohon bimbingane :maaf:

zutara
25-03-2012, 10:40 AM
wadoh...yen dados guru nggih mboten saged,wong kulo ngendika mawon slenca-slenco ngaten kok hehe

andap asor saestu njeh njenengan menika.. :cerutu:


wuih ada tempat beginian :ogtop:
aku ra mudeng boso kromo ne :voodoo:
seng kasar ae iso :hihi:
maklum pendatang neng ngayogyokarto. mohon bimbingane :maaf:

makanya dibikin trit ini.. kan tujuannya untuk belajar bareng.. monggo dilanjut.. :cerutu:

crank
25-03-2012, 05:04 PM
Kang ayun wau kok mboten tumut acara kempal sesarengan wongten griyanipun mbak jeruk???
panjenengan ngilang wonten pundi kok arang sanget ketingal?

zutara
25-03-2012, 07:05 PM
Kang ayun wau kok mboten tumut acara kempal sesarengan wongten griyanipun mbak jeruk???
panjenengan ngilang wonten pundi kok arang sanget ketingal?

wah.. ngapunten bro.. kulo nembe "mudik" wonten temanggung.. mbenjang nek onten kempal2 mbok kulo pun sms.. :cerutu:

Juve1897
25-03-2012, 07:13 PM
kula mboten diajak acara kempal-kempal :sedih:

zutara
25-03-2012, 07:52 PM
kula mboten diajak acara kempal-kempal :sedih:

daftar riyen mawon mas.. :cerutu:

malwapatih
28-03-2012, 10:31 PM
waaahhhhh....
pengin tumut kempal....
tapi kulo sampun ing perantauan...
:sedih:

zutara
28-03-2012, 10:42 PM
waaahhhhh....
pengin tumut kempal....
tapi kulo sampun ing perantauan...
:sedih:

kempal wonten mriki mawon.. :cerutu:

vinzlicious
31-03-2012, 07:04 PM
kempal wonten mriki mawon.. :cerutu:
sarujuk :hahai:

zutara
31-03-2012, 07:31 PM
kok sepi njeh trit menika.. ?? :sigh:

kok sepi ya trit ini.. ?? :sigh:

crank
31-03-2012, 10:32 PM
kang mas zutara...mbenjang ampun kesupen pukul 10 kempal panggenanipun mbak jeruk...

shinigamidika
31-03-2012, 11:06 PM
inggih om crank...nek mboten kesupen...
ya om crank, low gak lupa :hihi:

zutara
31-03-2012, 11:47 PM
kang mas zutara...mbenjang ampun kesupen pukul 10 kempal panggenanipun mbak jeruk...

njeh pak.. wau pun di sms kaliyan bro kopet.. :cerutu:

shinigamidika
31-03-2012, 11:57 PM
njeh pak.. wau pun di sms kaliyan bro kopet.. :cerutu:

kok kulo dereng disms om copet :kecewa:
kok sya blm di sms om copet :sedih:

Juve1897
01-04-2012, 12:10 AM
kok kulo dereng disms om copet :kecewa:
kok sya blm di sms om copet :sedih:

Kulo geh mboten disms kang copet :sedih:

Saya juga tidak disms mas copet :kecewa:

malwapatih
02-04-2012, 08:19 PM
hadiiirrr...
:p

komikb4
02-04-2012, 10:14 PM
hadiiirrr...
:p

monggo ..
sugeng pinarak....
dipun sakecaaken

ruci46
03-04-2012, 06:46 AM
kula pareng nderek mriki to?? :bloon:

zutara
03-04-2012, 08:22 AM
kula pareng nderek mriki to?? :bloon:

monggo monggo pinarak.. :cerutu:

komikb4
03-04-2012, 08:41 AM
lha menika sasampunipun dumugi mriki, sakecane kita sedaya badhe menapa nggih? kok kala wau aming monggo-sumongo lan pepinarak...

(lah ini klo sudah sampai di sini, enaknya kita ngapain yah? kok dari tadi cuma silahkan-silahkan terus?) :oghoho:

zutara
03-04-2012, 10:56 AM
lha menika sasampunipun dumugi mriki, sakecane kita sedaya badhe menapa nggih? kok kala wau aming monggo-sumongo lan pepinarak...

(lah ini klo sudah sampai di sini, enaknya kita ngapain yah? kok dari tadi cuma silahkan-silahkan terus?) :oghoho:

lha menika trit nopo to sejatosipun ?? :cerutu:

emg ini trit apa sih sebenernya ?? :cerutu:

yully_jogjaboys
03-04-2012, 12:13 PM
nyuwun pangapunten, meniko wonten nubie badhe numpang lewat,,,,,,:ogpeace:

(permisi, ada nubie mau numpang lewat,,,,, :ogpeace: )

shinigamidika
03-04-2012, 01:21 PM
nuwun sewu, kulo ngeleh ajeng tumbas maem rumiyen...:lalala:
(minta seribu) permisi, saya lapar, mau beli makan dulu,:ogterbang:

malwapatih
04-04-2012, 05:52 PM
kula pareng nderek mriki to?? :bloon:

njeh monggo monggo...
sedoyo makhluk ing bumi yo entuk mlebu ngeneh toh, koyo kecoro (kecoa), cecek (cicak), and so on
hehehehe


lha menika sasampunipun dumugi mriki, sakecane kita sedaya badhe menapa nggih? kok kala wau aming monggo-sumongo lan pepinarak...

(lah ini klo sudah sampai di sini, enaknya kita ngapain yah? kok dari tadi cuma silahkan-silahkan terus?) :oghoho:

njeh ki, iki thread mbok yo ojo koyo stasiun utawi terminal
moso thread apik koyo ngene iki mung dinggo lewat2 tox
ckckckck tragis...
:ogngambek:

komikb4
04-04-2012, 11:13 PM
njeh ki, iki thread mbok yo ojo koyo stasiun utawi terminal
moso thread apik koyo ngene iki mung dinggo lewat2 tox
ckckckck tragis...
:ogngambek:

lha saene pripun? asma layang kempalan punika nggih "Mari Belajar Bahasa Jawa", kados makaten sajatosipun menawi sampun berbahasa Jawi kacacah sampun OK!!! piye jal?

(lah...enakna gimana? nama tritnya kan "Mari Belajar Bahasa JAwa", kalau begitu asalkan sudah berbahasa JAwa sudah masuk syarat tuh...)

zutara
18-04-2012, 07:52 AM
badhe tanglet.. boso indonesia-nipun "kunduran trek" napa njeh ?? :iii:

Juve1897
18-04-2012, 08:24 AM
badhe tanglet.. boso indonesia-nipun "kunduran trek" napa njeh ?? :iii:

ketabrak truk yang mundur :hehe:

zutara
18-04-2012, 09:03 AM
ketabrak truk yang mundur :hehe:

ketabrak ?? :bloon:

Juve1897
18-04-2012, 10:17 AM
ketabrak ?? :bloon:

Tertabrak maksudnya gan :lol:

lordkidz
20-04-2012, 08:33 PM
kunduran trek :lol:

komikb4
20-04-2012, 10:11 PM
badhe tanglet.. boso indonesia-nipun "kunduran trek" napa njeh ?? :iii:

kunduran niku salah sawiji basa khas sing mboten wonten pangrujuk kaliyan tumrensletipun ingkang basa Indonesia....

zutara
21-04-2012, 07:38 AM
kunduran niku salah sawiji basa khas sing mboten wonten pangrujuk kaliyan tumrensletipun ingkang basa Indonesia....

lha niku.. repot menawi di tangleti kaliyan turis rusia.. :haha:

niken214
21-04-2012, 01:26 PM
sugeng siyang kanca-kanca..
sumonggo kito sedoyo latian ngendika basa jawi :tkp2:

komikb4
21-04-2012, 04:19 PM
lha niku.. repot menawi di tangleti kaliyan turis rusia.. :haha:

menawi kliyan turis rusia wonten tumresletipun niku...kunduran = Gubrakkk......AS***!!

praz1897
21-04-2012, 09:12 PM
menawi kliyan turis rusia wonten tumresletipun niku...kunduran = Gubrakkk......AS***!!

wah leres sanget niku gan :top:
tapi sing AS***!!! niku artine nopo geh? :bloon:

komikb4
21-04-2012, 09:16 PM
wah leres sanget niku gan :top:
tapi sing AS***!!! niku artine nopo geh? :bloon:

artine Amisuh Sumebyar ***

flamerain
25-04-2012, 04:23 AM
sugeng siyang kanca-kanca..
sumonggo kito sedoyo latian ngendika basa jawi :tkp2:

sugeng ndalu kisanak mugi-mugi saget nambah wawasan ingkang dereng saget ke angkat wonten sanubaring rogo. :ngakaks

jenglotbae
25-04-2012, 10:49 AM
Satu untuk semua, semua untuk satu
siji kagem sedaya, sedaya kagem siji

:yahoo: :yahoo: :yahoo:

komikb4
25-04-2012, 08:03 PM
Satu untuk semua, semua untuk satu
siji kagem sedaya, sedaya kagem siji

:yahoo: :yahoo: :yahoo:

setunggal kagem sedaya, sedaya kagem setunggal

umpami ngagem niki pripun? luwih sae nopo mboten? :ognikmat:

Ceight
25-04-2012, 08:09 PM
setunggal kagem sedaya, sedaya kagem setunggal

umpami ngagem niki pripun? luwih sae nopo mboten? :ognikmat:

kula isone mung boso ngoko.. boso krama ket mbiyen SD mesti ora tuntas, remidi terus-terusan..
:oghoho:

komikb4
25-04-2012, 08:27 PM
kula isone mung boso ngoko.. boso krama ket mbiyen SD mesti ora tuntas, remidi terus-terusan..
:oghoho:

lhow ten bandung wonten pelajaran boso jawi toh? abdi kira bahasa sunda? :ogbloon:

zutara
30-04-2012, 09:17 AM
nderek tanglet mas, mbak sedoyo.. ten mriki onten anu mboten njeh ?? :iii:

jerukno15
30-04-2012, 10:18 AM
nderek tanglet mas, mbak sedoyo.. ten mriki onten anu mboten njeh ?? :iii:

lha anunipun sampun teng anu ne sampeyan to mas :bloon:

zutara
30-04-2012, 10:35 AM
lha anunipun sampun teng anu ne sampeyan to mas :bloon:

dereng mbak.. anu kulo taksih anu jhe.. :iii:

nek anu ne njenengan kulo anu pripun ?? :hihi:

loooook2me
12-05-2012, 06:15 PM
woooohooo .. baru buka thread ini ...
salam semuanya ... :maaf:

kk mau tanya .... klo bahasa Indonesianya ....
"kunduran trek" (trek kendaraan)

sama

"mak bedunduk" itu apa ....

:bloon: ... thanks anyway

komikb4
13-05-2012, 12:07 AM
woooohooo .. baru buka thread ini ...
salam semuanya ... :maaf:

kk mau tanya .... klo bahasa Indonesianya ....
"kunduran trek" (trek kendaraan)

sama

"mak bedunduk" itu apa ....

:bloon: ... thanks anyway

menawi kunduran sampun dibahas ingkang lembar sadurunge..
mak bedunduk menika lumintu mboten salah sami kados tiba-tiba utawi suddenly appears...
:maaf:

loooook2me
13-05-2012, 12:56 AM
menawi kunduran sampun dibahas ingkang lembar sadurunge..
mak bedunduk menika lumintu mboten salah sami kados tiba-tiba utawi suddenly appears...
:maaf:

anooo :bloon: ....
ngapuro kk .... saya nda bisa krama alus .... cuma bisa ngoko yg kasar ...
^^)"a ..... maaf" :maaf:

yamasaruni
13-05-2012, 01:01 PM
kulo nuwun mas - mas lan mbak - mbak sedoyo mawon
pripun kabare, sae sedoyo mawon nggih??

permisi mas2 dan mbak2 semuanya
bagaimana kabarnya, baik2 semua ya?

kulo nuwun = permisi (dipake kalo mau bertamu ke rumah orang lain)
sedoyo = semuanya
lan = dan
mawon = saja
pripun = bagaimana
kabare = kabarnya
sae = baik
nggih = ya
:peace:

komikb4
13-05-2012, 01:04 PM
anooo :bloon: ....
ngapuro kk .... saya nda bisa krama alus .... cuma bisa ngoko yg kasar ...
^^)"a ..... maaf" :maaf:

inggih, sami-sami
kita sedaya samenika sami linampah ajar bahasa JAwa :maaf:

zutara
15-05-2012, 08:06 AM
suwe ora nganu.. ♫
nganu ora suwe.. ♪
suwe ora nganu.. ♫
nganu pisan ora suwe.. ♫.♪..

:cerutu:

loooook2me
15-05-2012, 08:39 AM
suwe ora nganu.. ♫
nganu ora suwe.. ♪
suwe ora nganu.. ♫
nganu pisan ora suwe.. ♫.♪..


:lol: .... jek denger lagu seng ngene ... ahahahaha

bedewe, anu.... kang, ana seng punya link blajar aksara jawa seng lengkap ?
kagem iling" meneh aksara'ne, , , , ,
seplok dadi cah kuliahan trus dadi cah kantoran, wes do lali kabeh :peace:
:maaf:

komikb4
15-05-2012, 11:21 AM
suwe ora nganu.. ♫
nganu ora suwe.. ♪
suwe ora nganu.. ♫
nganu pisan ora suwe.. ♫.♪..

:cerutu:

punika lak inggih mirip lagu alias jingle ten radio towh?
suwe ora ngono
ngono ora suwe
suwe ora ngono
ngono sepisan ora suwe...

srongpas nggih?:bloon:

zutara
16-05-2012, 08:32 AM
:lol: .... jek denger lagu seng ngene ... ahahahaha

bedewe, anu.... kang, ana seng punya link blajar aksara jawa seng lengkap ?
kagem iling" meneh aksara'ne, , , , ,
seplok dadi cah kuliahan trus dadi cah kantoran, wes do lali kabeh :peace:
:maaf:

monggo tanglet mas gugel mawon mas.. :malu:


punika lak inggih mirip lagu alias jingle ten radio towh?
suwe ora ngono
ngono ora suwe
suwe ora ngono
ngono sepisan ora suwe...

srongpas nggih?:bloon:

sanes mas.. niku lagu kawit kulo taksih timur.. :malu:

sting14
16-05-2012, 08:54 AM
om jancuk itu apa om :???:

komikb4
16-05-2012, 09:02 AM
monggo tanglet mas gugel mawon mas.. :malu:



sanes mas.. niku lagu kawit kulo taksih timur.. :malu:
niki nggih sanes mas...:maaf:


om jancuk itu apa om :???:

mas, mbok ojo ngisruh ngono...njenengan saka wetan mesti ngerti artine...

-----------

ngobrol yang kondusif yah..:unyil:

zutara
17-05-2012, 09:41 AM
niki nggih sanes mas...:maaf:



njeh mas.. monggo pun lajengaken.. :malu:

komikb4
17-05-2012, 09:43 AM
njeh mas.. monggo pun lajengaken.. :malu:

kok teksih ngundang mas...:maaf:

zutara
17-05-2012, 09:45 AM
kok teksih ngundang mas...:maaf:

lha kedahipun ?? :iii:

komikb4
17-05-2012, 09:48 AM
lha kedahipun ?? :iii:

diundang asma mawon...:maaf:

yamasaruni
17-05-2012, 09:49 AM
niki ajeng mbahas nopo nggih??..kulo kok mboten mudeng...:bingung:

ini mau bahas apa sih...aku kok nggak ngerti...:bingung:

komikb4
17-05-2012, 09:51 AM
lha monggo saene pripun....:maaf:

silakan baiknya bagaimana :maaf:

zutara
17-05-2012, 09:56 AM
diundang asma mawon...:maaf:

ngapunten mbak.. dereng paham niki.. :maaf:

haduh.. ngapunten sanget njeh mbak.. :maaf:

komikb4
17-05-2012, 09:57 AM
ngapunten mbak.. dereng paham niki.. :maaf:

haduh.. ngapunten sanget njeh mbak.. :maaf:

sami-sami mas...:maaf:
kulo ingih taksih nubi...:maaf:

yamasaruni
17-05-2012, 10:18 AM
njenengan sampun ngertos aksara jowo diwalik dereng?
kolo wingi kulo nemu teng forum tonggo...
kinten2 teng mriki sampun wonten dereng nggih?...:ogtanya:

kamu udah tau huruf jawa dibalik belom?
aku kemaren nemu di forum tetangga..
kira2 disini udah ada belum yah?

zutara
17-05-2012, 10:27 AM
njenengan sampun ngertos aksara jowo diwalik dereng?
kolo wingi kulo nemu teng forum tonggo...
kinten2 teng mriki sampun wonten dereng nggih?...:ogtanya:

kamu udah tau huruf jawa dibalik belom?
aku kemaren nemu di forum tetangga..
kira2 disini udah ada belum yah?

monggo pun "share" kemawon.. :hmm:


sami-sami mas...:maaf:
kulo ingih taksih nubi...:maaf:

njenengan lenggahipun wonten pundi ?? jogja sanes njeh ?? :???:

komikb4
17-05-2012, 10:28 AM
njenengan sampun ngertos aksara jowo diwalik dereng?
kolo wingi kulo nemu teng forum tonggo...
kinten2 teng mriki sampun wonten dereng nggih?...:ogtanya:

kamu udah tau huruf jawa dibalik belom?
aku kemaren nemu di forum tetangga..
kira2 disini udah ada belum yah?

inggih ..niku boso walikan ala jogja
dagadu = matamu
mas = dab
cah dewe =jape mete
:maaf:

yamasaruni
17-05-2012, 11:15 AM
Kalo kamu orang Jogja atau pernah tinggal di Jogja, pasti pernah denger kata-kata ini: dab, dagadu, jape mete
Tapi apa kalian tau asal muasal kata2 diatas...:oghoho:

Kata2 tersebut asalnya dari aksara jawa yang dibalik, perhatikan contoh berikut:


http://i755.photobucket.com/albums/xx195/yamasaruni/Untitled-1.jpg

Baris 1 :
http://i755.photobucket.com/albums/xx195/yamasaruni/aksara-jawa1.gif

Baris 2 :
http://i755.photobucket.com/albums/xx195/yamasaruni/aksara-jawa2.gif

Baris 3 :
http://i755.photobucket.com/albums/xx195/yamasaruni/aksara-jawa3.gif

Baris 4 :
http://i755.photobucket.com/albums/xx195/yamasaruni/aksara-jawa4.gif


Aturan untuk aksara jawa diatas :
Baris ke 1 ditukar jadi Baris ke 3
Baris ke 2 ditukar jadi Baris ke 4
Berlaku juga kebalikannya
Baris ke 3 ditukar jadi Baris ke 1
Baris ke 4 ditukar jadi Baris ke 2

Contoh :

1. DAB terdiri dari huruf
DA=MA & B=S
artinya: mas/bang/akang/aa
*kenapa S dan bukan SA, cos kata-nya MAS bukan MASA...:oghoho:

2. DAGADU terdiri dari huruf
DA=MA, GA=TA, DU=MU
artinya: matamu :ogmatabelo:

3. JAPE METHE terdiri dari huruf
JA=CA, PE=HE, ME=DE, THE=WE
artinya: cahe dewe/teman sendiri...:top:

4. SAHAN terdiri dari huruf
SA=BA, HA=PA, N=K
artinya: bapak

5. PISU terdiri dari huruf
PI=HI, SU=BU
artinya: ibu
*kenapa kok pake HI bukan I, coz vokal diaksara jawa tidak berdiri sendiri, tapi pengucapannya tetap I

dll, lainnya dicoba2 sendiri...:peace:

denpajare
17-05-2012, 01:10 PM
awan2 ngene penake madang wareg njot micek

siang2 gini enaknya makan yg kenyang trus tidur

zutara
18-05-2012, 10:28 AM
umpama sliramu sekar melathi.. aku kumbang nyidam sari.. :angel3:

wahyu09
18-05-2012, 11:48 AM
Wah ga ono sek nembang Macapatan tow?

Sent from my TaengoPhone - with LOVE

yamasaruni
19-05-2012, 10:48 AM
http://www.funny-emoticons.com/smileys/msn-hobby-smileys/boy%20playing%20guitar.gif

Duh Denok gandulaning ati, tegane nyulayani
Janjimu sehidup semati, among ono ing lathi
Rasa sayangmu sudah pergi, tak menghiraukan aku lagi
Duh Denok gandulaning ati, tegane nyulayani

Cak Diqin - Cinta Tak Terpisahkan - Indowebster.com (http://www.indowebster.com/cak_diqin_-_cinta_tak_terpisahkan.html)
Date upload: 21-May-2011 Size: 4.74 MB

panxton
26-05-2012, 12:55 PM
iki sistem sinaune piye toh, kandani aku ndang sapa sing esoh:ogtanya:

yamasaruni
26-05-2012, 01:01 PM
mongo2 kk, kito sedoyo sami sinau boso jowo...njenengan ajeng share nopo
disumangga aken...

mari2 kk, kita semua bareng2 belajar bahasa jawa, kamu mau share apa dipersilahkan...:peace:

loooook2me
26-05-2012, 02:43 PM
anoo .... perbedaan seng ketara banget antara jawa sbelah barat - timur sama tengah itu apa yaa ....

misal ; ne barat , ki luih ngapak yaa ... trus timur .... ma tengah pie .... koq aku nda isa mbeda'ke ... kesan'e hampir sama gitu kedengaran'e ...

:hmm:

Juve1897
26-05-2012, 03:05 PM
Sugeng awan gan :cerutu:

yamasaruni
26-05-2012, 03:15 PM
aku jg nggak ngeh...:oglol:
bahasaku jawa jogja...lebih halus...:malu:

tapi yg jelas kalo ngapak tuh jawa bayumasan ,
kalo ada 1 orang ngomong kedengerannya kayak orang 1 kampung yg ngomong :oglol:
kalo jawa timur logatnya kedengeran lebih kasar (menurutku lho) gomen kalo salah :maaf:

contoh aja ini aku dapet dari detik forum:


No.
Jateng
Jatim
Arti


1.
Piye
Yo'opo
Bagaimana


2.
Ora/Ndak
Gak
Tidak


3.
Kowe
Koen/Kon
Kamu


4.
Ono Opo
Opo' o
Ada Apa


5.
Wae
Ae
Saja


6.
Lagi Opo
Lapo
Sedang Apa




sugeng siang kk....:hi:

panxton
27-05-2012, 10:39 AM
nek sunda ki termasuk pulau jawa juga kan, tapi kok duwe jeneng dewe ya, dudu jawa sunda ngono

nek banyumas kan jawa ngapak, trus, jateng, jatim, diy, ki yo gur bahasa jawa thok

aneh ya nek jabar kok basa sunda dewe ya, ga ana jawane, ra kompak tenan :facepalm:

komikb4
27-05-2012, 11:02 AM
nek sunda ki termasuk pulau jawa juga kan, tapi kok duwe jeneng dewe ya, dudu jawa sunda ngono

nek banyumas kan jawa ngapak, trus, jateng, jatim, diy, ki yo gur bahasa jawa thok

aneh ya nek jabar kok basa sunda dewe ya, ga ana jawane, ra kompak tenan :facepalm:

Pulau JAwa niku mung sebutan administratif...sanes kabudayan ingkang satunggal saiji...

satemene miturut catatan marcopolo lan babad tanah jawi...Jawadwipa niku istilah kagem nyebut pulau ingkang kalamepahan sakidulipun borneo lan sakderenge pulau rempah. Awit jaman majapahit, dereng wonten pembagian jawa kulon, wetan utawi tengah..jawa sisih kulon kondangipun inggih pasundan menawi kerajaan sing berkuasa ing tlatah meriko asmanipun kerajaan pasundan. Penyebutan Jawa kalempah satungal pulau administratif..niku wiwit dimulai jaman kompeni, lan dipertegas kaliyan Mataram aturut politik hegemoni. Menika diterusaken kaliyan orde lama lan orde baru. Mila, pasundan digantos asmanipun kagem jawa kulon.

Lek miturut etimologi sejarah bahasa, Bahsa ngapak lan bahasa Sunda luwih tuwa umure tinimbang bahasa Jawa Mataraman. Mila, mboten tepak le kudu diarani bahasa sunda kaliyan jawa-sunda...malah, yen konsisten, penyebutane kudune Ngapak-Mataram, Ngapak -etan..utawi...sunda- mataram, sunda-etan...:maaf:

menawi ingkang butuh bacaan ngrantos baba menika saged maos Dennis Lombard, Nusa Jawa Silang Budaya; Nugroho heusanoto, Banyumas: sejarah, budaya dan watak, lan Peter carey, The power of prophecy, DIponegoro.


:maaf:

loooook2me
27-05-2012, 11:04 AM
aku jg nggak ngeh...:oglol:
bahasaku jawa jogja...lebih halus...:malu:

tapi yg jelas kalo ngapak tuh jawa bayumasan ,
kalo ada 1 orang ngomong kedengerannya kayak orang 1 kampung yg ngomong :oglol:
kalo jawa timur logatnya kedengeran lebih kasar (menurutku lho) gomen kalo salah :maaf:

contoh aja ini aku dapet dari detik forum:


No.
Jateng
Jatim
Arti


1.
Piye
Yo'opo
Bagaimana


2.
Ora/Ndak
Gak
Tidak


3.
Kowe
Koen/Kon
Kamu


4.
Ono Opo
Opo' o
Ada Apa


5.
Wae
Ae
Saja


6.
Lagi Opo
Lapo
Sedang Apa




sugeng siang kk....:hi:


nek sunda ki termasuk pulau jawa juga kan, tapi kok duwe jeneng dewe ya, dudu jawa sunda ngono

nek banyumas kan jawa ngapak, trus, jateng, jatim, diy, ki yo gur bahasa jawa thok

aneh ya nek jabar kok basa sunda dewe ya, ga ana jawane, ra kompak tenan :facepalm:

anooo ... aku juga jawa'ne jawa jogja ... tapi cuma isa ngoko kasar thok ....
ne misal pad ngomong alus, nda brani .... jadi ne sama ortu, tak pake basa Indonesia ae ... :yareyare:

temen sya yang dari Jawa Barat koq ana seng ngapak banget yaa .... :swt: ...

klo buat saya si ... Jatim ki ora kasar, cuma banyak kata" seng sederhana dibanding'ke sama basa Jawa seng lain ...

contoh seng pertama kali aku kaget itu ... ;
ra ngerti .... temen jatim ku bilang .... ra roh ...
:glek: ... :swt:




Pulau JAwa niku mung sebutan administratif...sanes kabudayan ingkang satunggal saiji...

satemene miturut catatan marcopolo lan babad tanah jawi...Jawadwipa niku istilah kagem nyebut pulau ingkang kalamepahan sakidulipun borneo lan sakderenge pulau rempah. Awit jaman majapahit, dereng wonten pembagian jawa kulon, wetan utawi tengah..jawa sisih kulon kondangipun inggih pasundan menawi kerajaan sing berkuasa ing tlatah meriko asmanipun kerajaan pasundan. Penyebutan Jawa kalempah satungal pulau administratif..niku wiwit dimulai jaman kompeni, lan dipertegas kaliyan Mataram aturut politik hegemoni. Menika diterusaken kaliyan orde lama lan orde baru. Mila, pasundan digantos asmanipun kagem jawa kulon.

Lek miturut etimologi sejarah bahasa, Bahsa ngapak lan bahasa Sunda luwih tuwa umure tinimbang bahasa Jawa Mataraman. Mila, mboten tepak le kudu diarani bahasa sunda kaliyan jawa-sunda...malah, yen konsisten, penyebutane kudune Ngapak-Mataram, Ngapak -etan..utawi...sunda- mataram, sunda-etan...:maaf:

menawi ingkang butuh bacaan ngrantos baba menika saged maos Dennis Lombard, Nusa Jawa Silang Budaya; Nugroho heusanoto, Banyumas: sejarah, budaya dan watak, lan Peter carey, The power of prophecy, DIponegoro.



:swt: ... abot ... aku nda ngerti kabeh ... tapi :top: bener" joozzz .... isa alus gitu ... apik tenan ...

komikb4
27-05-2012, 11:15 AM
aku jg nggak ngeh...:oglol:
bahasaku jawa jogja...lebih halus...:malu:

tapi yg jelas kalo ngapak tuh jawa bayumasan ,
kalo ada 1 orang ngomong kedengerannya kayak orang 1 kampung yg ngomong :oglol:
kalo jawa timur logatnya kedengeran lebih kasar (menurutku lho) gomen kalo salah :maaf:

contoh aja ini aku dapet dari detik forum:


No.
Jateng
Jatim
Arti


1.
Piye
Yo'opo
Bagaimana


2.
Ora/Ndak
Gak
Tidak


3.
Kowe
Koen/Kon
Kamu


4.
Ono Opo
Opo' o
Ada Apa


5.
Wae
Ae
Saja


6.
Lagi Opo
Lapo
Sedang Apa




sugeng siang kk....:hi:


menawi penelitianipun etnografi lombard kaliyan Geertz, Kabudayan Jawa Wetan niku taksih dibagi malih ingkang 3 bagian: Mataraman, Arek, Banyuwangi. Mataraman niku Bahsa JAwa nipun taksih mirip kaliyan bahasa Jawa Mataraman. ex: Madiun, Ngawi, Tulungagung, Blitar, lsp. Bahasa Jawa - Arek : Surabaya, Pandaan, Sidoarjo, Malang, lsp. Bahasa Jawa-Banyuwangi: Jember, Lumajang, Situbondo, Banyuwangi, lsp.

Menawi kasar nopo mboten, niku miturut tingkat bahasa sing diagem. Bahasa Madura niku taeksih wonten 2 tingkat bahasa kramanipun uga sami kaliyan bahasa Jawa tImuran. ex: Kamu = Koen/Kon >> Awakmu >> Peyan/Sampeyan >> Panjengan

:maaf:

yamasaruni
27-05-2012, 11:17 AM
contoh seng pertama kali aku kaget itu ... ;
ra ngerti .... temen jatim ku bilang .... ra roh ...
:glek: ... :swt:


:oglol:
sama aja sih artinya: ra roh=ora weruh/ gak ngerti

aku sih lumayan ngerti, walaupun kalo disuruh jawa halus kadang salah juga...:malu:
kk komik :top: :sembah::sembah:

loooook2me
27-05-2012, 11:51 AM
:oglol:
sama aja sih artinya: ra roh=ora weruh/ gak ngerti

aku sih lumayan ngerti, walaupun kalo disuruh jawa halus kadang salah juga...:malu:
kk komik :top: :sembah::sembah:

hoooo ngono yooo ... :swt: .. agi ngerti iq ....

iya ni .... kk komik emank :top: banget ...

belakangan ne ajar bahasa alus, sama penjual angkringan ...
dadi ne pas nongkrong, ngomong'e pas mesen karo pas bayar, omong kambi basa Jawa ...

**otak ku wes butek, terkontaminasi boso Indonesia, Jowo kasar, Inggris, lan sitik" Jepang karo ortu dikon balajar Mandarin meneh ... :swt:** ..... curhat :ehem:

panxton
27-05-2012, 06:04 PM
Pulau JAwa niku mung sebutan administratif...sanes kabudayan ingkang satunggal saiji...

satemene miturut catatan marcopolo lan babad tanah jawi...Jawadwipa niku istilah kagem nyebut pulau ingkang kalamepahan sakidulipun borneo lan sakderenge pulau rempah. Awit jaman majapahit, dereng wonten pembagian jawa kulon, wetan utawi tengah..jawa sisih kulon kondangipun inggih pasundan menawi kerajaan sing berkuasa ing tlatah meriko asmanipun kerajaan pasundan. Penyebutan Jawa kalempah satungal pulau administratif..niku wiwit dimulai jaman kompeni, lan dipertegas kaliyan Mataram aturut politik hegemoni. Menika diterusaken kaliyan orde lama lan orde baru. Mila, pasundan digantos asmanipun kagem jawa kulon.

Lek miturut etimologi sejarah bahasa, Bahsa ngapak lan bahasa Sunda luwih tuwa umure tinimbang bahasa Jawa Mataraman. Mila, mboten tepak le kudu diarani bahasa sunda kaliyan jawa-sunda...malah, yen konsisten, penyebutane kudune Ngapak-Mataram, Ngapak -etan..utawi...sunda- mataram, sunda-etan...:maaf:

menawi ingkang butuh bacaan ngrantos baba menika saged maos Dennis Lombard, Nusa Jawa Silang Budaya; Nugroho heusanoto, Banyumas: sejarah, budaya dan watak, lan Peter carey, The power of prophecy, DIponegoro.


:maaf:


:hoho: arigatou gozhaimashu kakak :sembah:

kedahe provinsi sunda ngono lah, dados nggeh mboten rancu :minta:

sok kadang inggih miris, wong sunda ga ngakoni nek wong jawa,

ceritane mekaten wonten ing salah sawijining kos wonten bandung, tiyang bandung kaliyan tiyang jogja

A:bro, kapan kamu pulang ke jawa?
B:ehm, bukannya bandung juga jawa ya?

kula ingkang mirengaken dumados :dead:


hoooo ngono yooo ... :swt: .. agi ngerti iq ....

iya ni .... kk komik emank :top: banget ...

belakangan ne ajar bahasa alus, sama penjual angkringan ...
dadi ne pas nongkrong, ngomong'e pas mesen karo pas bayar, omong kambi basa Jawa ...

**otak ku wes butek, terkontaminasi boso Indonesia, Jowo kasar, Inggris, lan sitik" Jepang karo ortu dikon balajar Mandarin meneh ... :swt:** ..... curhat :ehem:

emang nek biasane tiyang pun sami ajar dhateng para pedagang, ingkang biasanipun nggeh jawabpipun ngagem bahasa ingkang sami alus,

praz1897
27-05-2012, 06:38 PM
Sugeng ndalu rencang-rencang? :hi:

panxton
27-05-2012, 08:02 PM
ndalu mase, pun saweg punapa punika?

loooook2me
27-05-2012, 11:07 PM
niki sampun ndalu ... tapi deren kroso ngantuk ....

sudah malam, tapi belum rasa ngantuk :terharu:

s_idrive
28-05-2012, 11:21 AM
niki sampun ndalu ... tapi deren kroso ngantuk ....

sudah malam, tapi belum rasa ngantuk :terharu:

sakniki sampun siang maleh rencang-rencang,, monggo ingkang badhe sarapan enggal2 mawon ndak waktune telas lan gantos maem siang,, :hehe: